De 1 iunie politistii braileni au fost alaturi de copii
În ziua de 1 iunie, poliţiştii din cadrul Compartimentului Analiza şi Prevenirea Criminalităţii au fost în mijlocul elevilor din clasa a V-a, de la Colegiul Naţional „Gheorghe Munteanu Murgoci”, din Braila
Având în vedere că se apropie vacanţa de vară, când majoritatea copiilor îşi vor petrece timpul în aer liber, în parcuri sau prin diverse alte locuri, copiii au fost sfătuiţi să evite plimbările şi joaca în zone izolate sau puţin populate.
Elevii au aflat ce presupun infracţiunile de furt şi tâlhărie şi care sunt consecinţele unor astfel de fapte, poliţiştii explicându-le care sunt modurile în care acţionează persoanele rău intenţionate care aleg ca victime copiii.
Evitarea afişării bijuteriilor din metale preţioase, a telefoanelor mobile sau a unor sume de bani pot constitui puncte de plecare în modelarea unor comportamente responsabile din partea copiilor.
Naivitatea şi inocenţa lor pot fi cu uşurinţă speculate de infractori, motiv pentru care elevii au învăţat să fie atenţi atât la zonele prin care circulă, cât şi la persoanele cu care intră în contact şi să nu ezite niciun moment în a cere ajutorul trecătorilor, a persoanelor aflate în apropiere sau sunând la 112, dacă se simt în pericol.
Ca informaţiile preventive să fie bine reţinute, înţelese exact şi interiorizate de către elevi, astfel încât, la nevoie, să devină utile, poliţiştii au analizat împreună cu aceştia situaţii ipotetice în care ar putea fi victime ale infractorilor: care sunt circumstanţele favorizante şi ce ar putea atrage atenţia persoanelor rău intenţionate; cum ar trebui să se comporte ca să evite pe cât posibil situaţia de victimizare; cum să reacţioneze în momentul critic şi ce să facă imediat după un astfel de eveniment nedorit.
Subiectele discutate cu copiii pe tema prevenirii delincvenţei juvenile au atins aspecte diverse, cum ar fi: prevenirea conduitelor violente, când de la o simplă poreclă sau tachinare se poate ajunge la infracţiunea de lovire; prevenirea săvârşirii unor infracţiuni prin afiliere la grupuri de prieteni care obişnuiesc să încalce legile, atunci când, fie prin participare directă, fie prin complicitate, adolescentul poate deveni infractor; prevenirea situaţiilor care, într-un final, pot fi asociate cu infracţiunea de furt, atunci când, facând o glumă, unul dintre copii ia un obiect care aparţine altui coleg.
Poliţiştii le-au explicat copiilor de ce ei reprezintă o categorie de populaţie vulnerabilă în ceea ce priveşte riscul de victimizare, că termenul de victimă se referă la acea persoană care, fără să-şi fi asumat conştient riscul, suportă consecinţele fizice, psihice sau materiale ale unei infracţiuni.
Potenţialul victimal al copiilor şi adolescenţilor derivă din posibilitatea redusă a acestora de apărare din punct de vedere fizic, dar şi din imaturitatea cognitivă şi afectivă, copiii fiind persoane uşor de impresionat şi de convins, cu grad scăzut de vigilenţă, având capacitate redusă de a anticipa consecinţele într-o anumită situaţie.
Copiii au fost interesaţi de temele abordate, au adresat întrebări şi s-au implicat activ în dialog.
Poliţiştii nu au uitat că 1 iunie este Ziua Internaţională a Copilului şi, pe lângă sfaturile şi recomadările preventive, le-au oferit bomboane.
În aceeaşi zi, poliţişti de la Serviciul Rutier au prezentat materiale cu caracter preventiv-educativ unui număr de 50 de elevi din clasele a XII-a, de la Liceul Teoretic “Panait Cerna”, insistându-se pe respectarea principalelor reguli de circulaţie adresate atât pietonilor, cât şi mopediştilor.
Elevii au fost receptivi la aspectele prezentate, existând o discuţie activă între aceştia şi poliţişti. De asemenea, cu sprijinul elevilor din clasa a VIII-a A, a Colegiului Naţional „Gheorghe Munteanu Murgoci”, a fost activată şi patrula şcolară.
Elevii, împreună cu un poliţist rutier, au dirijat circulaţia pe o arteră circulată din municipiul Brăila, dovedind dexteritate în a da indicaţii participanţilor la trafic.
La sfârşitul activităţilor, toţi elevii au fost încântaţi, manifestându-şi dorinţa de a repeta aceste acţiuni.
Având în vedere că se apropie vacanţa de vară, când majoritatea copiilor îşi vor petrece timpul în aer liber, în parcuri sau prin diverse alte locuri, copiii au fost sfătuiţi să evite plimbările şi joaca în zone izolate sau puţin populate.
Elevii au aflat ce presupun infracţiunile de furt şi tâlhărie şi care sunt consecinţele unor astfel de fapte, poliţiştii explicându-le care sunt modurile în care acţionează persoanele rău intenţionate care aleg ca victime copiii.
Evitarea afişării bijuteriilor din metale preţioase, a telefoanelor mobile sau a unor sume de bani pot constitui puncte de plecare în modelarea unor comportamente responsabile din partea copiilor.
Naivitatea şi inocenţa lor pot fi cu uşurinţă speculate de infractori, motiv pentru care elevii au învăţat să fie atenţi atât la zonele prin care circulă, cât şi la persoanele cu care intră în contact şi să nu ezite niciun moment în a cere ajutorul trecătorilor, a persoanelor aflate în apropiere sau sunând la 112, dacă se simt în pericol.
Ca informaţiile preventive să fie bine reţinute, înţelese exact şi interiorizate de către elevi, astfel încât, la nevoie, să devină utile, poliţiştii au analizat împreună cu aceştia situaţii ipotetice în care ar putea fi victime ale infractorilor: care sunt circumstanţele favorizante şi ce ar putea atrage atenţia persoanelor rău intenţionate; cum ar trebui să se comporte ca să evite pe cât posibil situaţia de victimizare; cum să reacţioneze în momentul critic şi ce să facă imediat după un astfel de eveniment nedorit.
Subiectele discutate cu copiii pe tema prevenirii delincvenţei juvenile au atins aspecte diverse, cum ar fi: prevenirea conduitelor violente, când de la o simplă poreclă sau tachinare se poate ajunge la infracţiunea de lovire; prevenirea săvârşirii unor infracţiuni prin afiliere la grupuri de prieteni care obişnuiesc să încalce legile, atunci când, fie prin participare directă, fie prin complicitate, adolescentul poate deveni infractor; prevenirea situaţiilor care, într-un final, pot fi asociate cu infracţiunea de furt, atunci când, facând o glumă, unul dintre copii ia un obiect care aparţine altui coleg.
Poliţiştii le-au explicat copiilor de ce ei reprezintă o categorie de populaţie vulnerabilă în ceea ce priveşte riscul de victimizare, că termenul de victimă se referă la acea persoană care, fără să-şi fi asumat conştient riscul, suportă consecinţele fizice, psihice sau materiale ale unei infracţiuni.
Potenţialul victimal al copiilor şi adolescenţilor derivă din posibilitatea redusă a acestora de apărare din punct de vedere fizic, dar şi din imaturitatea cognitivă şi afectivă, copiii fiind persoane uşor de impresionat şi de convins, cu grad scăzut de vigilenţă, având capacitate redusă de a anticipa consecinţele într-o anumită situaţie.
Copiii au fost interesaţi de temele abordate, au adresat întrebări şi s-au implicat activ în dialog.
Poliţiştii nu au uitat că 1 iunie este Ziua Internaţională a Copilului şi, pe lângă sfaturile şi recomadările preventive, le-au oferit bomboane.
În aceeaşi zi, poliţişti de la Serviciul Rutier au prezentat materiale cu caracter preventiv-educativ unui număr de 50 de elevi din clasele a XII-a, de la Liceul Teoretic “Panait Cerna”, insistându-se pe respectarea principalelor reguli de circulaţie adresate atât pietonilor, cât şi mopediştilor.
Elevii au fost receptivi la aspectele prezentate, existând o discuţie activă între aceştia şi poliţişti. De asemenea, cu sprijinul elevilor din clasa a VIII-a A, a Colegiului Naţional „Gheorghe Munteanu Murgoci”, a fost activată şi patrula şcolară.
Elevii, împreună cu un poliţist rutier, au dirijat circulaţia pe o arteră circulată din municipiul Brăila, dovedind dexteritate în a da indicaţii participanţilor la trafic.
La sfârşitul activităţilor, toţi elevii au fost încântaţi, manifestându-şi dorinţa de a repeta aceste acţiuni.
Scrie un comentariu
Comentarii
Vezi toate comentariile
Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.
Scrie un comentariu