Românii consideră că este nevoie de consilieri de cariera în şcoli

De AmosNews 29 Septembrie 2011, 20:21 Sondaj
Potrivit unui studiu realizat de agentia BiG Media Relatii Publice, introducerea calificarii de facilitator in scoli ar putea determina o mai buna orientare a elevilor catre o cariera care sa se potriveasca aspiratiilor si aptitudinilor acestora.

In prezent, 55% dintre angajati sunt multumiti de domeniul in care lucreaza si de locul de munca ocupat dar 70% dintre cei chestionati  sustin ca  doresc sa schimbe domeniul de activitate in urmatorii 5 ani. Motivele nemultumirii sunt in cea mai mare parte legate de aspectele financiare si de motivatia pe care o ofera managerii firmelor. Astfel, 41% dintre angajatii nemultumiti au motivatii financiare, 27% invoca  lipsa de comunicare cu managerii, 13%  relatia defectuoasa cu colegii, 9 %  lipsa de perspective de avansare si  5% alte motive.

In ceea ce priveste domeniile unde se observa cel mai mare procent de nemultumire, acestea sunt: sociologie, marketing, jurnalism, consultanta, vanzari.  La polul opus gasim domeniul IT, juridic şi financiar-bancar.
Gradul de nemultumire privind cariera aleasa variaza si in functie de varsta. Cei cu varste de până in 30 de ani sunt mai multumiti de cariera aleasa decat cei cu varste cuprinse intre 30 si 45 de ani. Mai exact, ponderea angajatilor multumiti este de 60% la cei cu varste intre 18-30 ani, fata de doar 55% in cazul celei de-a doua categorii.

Motivele nemultumirii fata de actuala profesie sunt explicabile prin faptul ca doar 25% dintre angajati activeaza in domeniul pentru care s-au pregătit. Schimbarea de domeniu a fost cauzata de motive financiare (47%), lipsa posibilitatii de angajare in domeniul respectiv (35%) sau alte motive (18%). 62% dintre cei care nu activează în domeniile pentru care s-au pregătit nu au făcut cursuri de calificare pe domeniul în care lucrează. Majoritatea au participat la traininguri de profil, fara a avea un atestat recunoscut de CNFPA.

Studiul a fost prezentat in cadrul conferintei de lansare a proiectului „Facilitator pentru invatarea permanenta in scoala- o noua calificare didactica pentru o scoala care invata!” desfasurata joi, 29 septembrie, in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Institutul de Stiiinte ale Educatiei si Red Point SA. Evenimentul a prezentat rolul facilitatorului in sfera educationala si modalitatile de  promovare si constientizare a conceptului de invatare permanenta.

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ de 500 de angajati cu studii superioare din mediul urban, cu varste cuprinse intre 18-45 ani, in perioada 1 iulie- 1 august 2011. Cercetarea face parte din proiectul de comunicare realizat pentru proiectul „Facilitator pentru învăţarea permanenta in scoala - o noua calificare didactica pentru o scoala care invata!”, finantat din Fondul Social European - Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, axa prioritara 1, domeniul major de interventie 1.3.

 

Autor AmosNews 29 Septembrie 2011, 20:21 Sondaj
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii