GfK: Un sfert dintre români spun că nu le place să meargă la cumpărături

De AmosNews 23 Februarie 2011, 22:37 Sondaj
Aproximativ un sfert dintre orăşenii din România spun că nu le place să meargă la cumpărături. Dintre aceştia, două treimi sunt bărbaţi. De asemenea, media lor de vârstă este uşor mai ridicată decât cea a fanilor shoppingului, potrivit unui studiu realizat de compania GfK.

Potrivit acestui studiu, consumatorii cărora nu le place să meargă la cumpărături sunt mai puţin înclinaţi decât ceilalţi să cumpere ceva doar pentru a se răsfăţa (38% faţă de 68%). În acelaşi timp, mai puţini dintre ei au obiceiul de a căuta în mod activ noutăţile în materie de produse (13% faţă de 34%).

Cu toate acestea, acest comportament nu presupune că sunt consumatori mai puţin atractivi: ambele categorii fac cumpărături aproximativ la fel de frecvent. În acelaşi timp, gradul de dotare cu produse electronice, de IT şi comunicaţii este acelaşi. Pe de altă parte, cei pe care nu îi amuză ieşitul la cumpărături sunt mai dificil de atras, în special către produsele noi. În afară de faptul că nu le caută în mod activ, punctele de contact cu ei sunt mai puţine. De exemplu, citesc puţin mai rar ziare (50% le citesc săptămânal, faţă de 58% în cazul celorlalţi) şi mai ales reviste (32% le citesc săptămânal, faţă de 45% dintre fanii shoppingului); pot fi găsiţi mai rar în reţelele de socializare (13% faţă de 25%); dacă se informează în legătură cu ceva ce vor să cumpere, este mai puţin probabil să meargă prin magazine (6% faţă de 11%).

Totuşi, principalul canal de informare este acelaşi pentru ambele categorii de consumatori: atunci când vor să se informeze despre posibilele achiziţii 54% dintre ei - fie că le place shoppingul, fie că nu - discută cu prietenii şi cunoscuţii. Prin urmare, o importanţă deosebită o are comunicarea cu Influenţatorii, adica acele persoane care au acces la multe grupuri sociale şi care au şi tendinţa de a face recomandări în legătură cu produse şi servicii.

Conform GfK Roper Reports, în România aproximativ jumătate dintre orăşenii cu vârsta între 15 şi 49 de ani sunt Influenţatori în cadrul diferitelor categorii de produse. Cei mai mulţi, 21%, sunt Influenţatori în categoria produselor alimentare şi a gătitului, în general. Urmează categoria de produse şi servicii pentru sănătate şi formă fizică, cu 15% Influenţatori în rândul populaţiei analizate, şi categoria modei, frumuseţii şi îngrijirii personale (14%).

Aceste persoane au obiceiul să facă recomandări şi să ofere păreri într-un număr mare de cercuri sociale. Părerile lor sunt primite cu mai multă atenţie şi încredere decât comunicarea “oficială” a companiilor. Prin urmare, este important pentru companii să comunice eficient cu Influenţatorii propriului segment de piaţă, să îi atragă şi să le producă o impresie bună.

GfK Roper Reports are ca scop analizarea stilurilor de viaţă şi valorilor personale ale consumatorilor din întreaga lume. La nivel global, studiul se desfăşoară anual începând din 1997, iar în România din 2008. În 2010 au fost intervievate peste 37.000 de persoane cu vârsta între 15 şi 49 de ani, din 26 de ţări de pe toate continentele. În România este analizată populaţia din mediul urban, cu vârsta peste 15 ani. Eşantionul este de 1000 de respondenţi.


 

Autor AmosNews 23 Februarie 2011, 22:37 Sondaj
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii