Cumparaturile casnice au scazut în 2010
Cheltuielile pentru bunuri de larg consum în moneda nationala ale gospodariilor din România au scazut cu 5% în 2010, comparativ cu anul precedent, potrivit institutului de cercetare de piata Gfk România. În prima jumatate a anului trecut, declinul înregistrat a fost de 4%, pentru ca în a doua parte, odata cu înasprirea masurilor de austeritate, scaderea sa fie de 6%. 'Încercând sa se adapteze contextului economic deloc favorabil, consumatorii au redus din volumul cosului de cumparaturi. În 2010 ei si-au facut cumparaturile mai rar si, în acelasi timp, au renuntat la produsele de rasfat', afirma Raluca Raschip, Consumer Goods Director GfK România.
Cel mai mult gospodariile si-au redus cheltuielile cu produsele de îngrijire personala, în moneda nationala scaderea fiind de aproape 11%. Printre categoriile cu cele mai drastice reduceri în volum se numara deodorantele (-19%), samponul (-14%), dar si pasta de dinti si sapunul de toaleta (-12%, fiecare). Segmentul bauturilor a urmat, de asemenea, un trend descendent în 2010 (-6%), cu o contractie mai puternica în a doua jumatate a anului comparativ cu perioada similara a anului precedent (-9% fata de -3% în primele sase luni).
În segmentul produselor alimentare, tabletele de ciocolata se remarca printr-o scadere mai accentuata (-17%). În 2010, comertul modern a atras 45% din cheltuielile gospodariilor pentru produse de larg consum, în crestere cu doua puncte procentuale fata de 2009. Atât hipermarketurile, cât si discounterii au înregistrat evolutii pozitive, importanta fiecaruia dintre aceste formate crescând cu câte un punct procentual. Supermarketurile se afla pe un trend descendent (-8% în valoare fata de 2009), fiind cele mai afectate de scaderea frecventei de cumparare.
Cel mai mult gospodariile si-au redus cheltuielile cu produsele de îngrijire personala, în moneda nationala scaderea fiind de aproape 11%. Printre categoriile cu cele mai drastice reduceri în volum se numara deodorantele (-19%), samponul (-14%), dar si pasta de dinti si sapunul de toaleta (-12%, fiecare). Segmentul bauturilor a urmat, de asemenea, un trend descendent în 2010 (-6%), cu o contractie mai puternica în a doua jumatate a anului comparativ cu perioada similara a anului precedent (-9% fata de -3% în primele sase luni).
În segmentul produselor alimentare, tabletele de ciocolata se remarca printr-o scadere mai accentuata (-17%). În 2010, comertul modern a atras 45% din cheltuielile gospodariilor pentru produse de larg consum, în crestere cu doua puncte procentuale fata de 2009. Atât hipermarketurile, cât si discounterii au înregistrat evolutii pozitive, importanta fiecaruia dintre aceste formate crescând cu câte un punct procentual. Supermarketurile se afla pe un trend descendent (-8% în valoare fata de 2009), fiind cele mai afectate de scaderea frecventei de cumparare.
Scrie un comentariu
Comentarii
Vezi toate comentariile
Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.
Scrie un comentariu