4 din 10 angajaţi sunt ataşaţi faţă de compania în care lucrează
"Preocuparea faţă de dezvoltarea carierei oamenilor pe care îi conduc nu este, cel puţin în prezent, un punct forte al angajatorilor locali, aceasta fiind ultima arie din clasament în ceea ce priveşte gradul de satisfacţie al angajaţilor. Cu toate că un segment relativ mare dintre cei intervievaţi consideră că pot avea un dialog deschis cu managerul lor direct despre dezvoltarea lor profesională, ce lipseşte în acest moment este un sistem de tip meritocraţie care să stea la baza deciziei de avansare, dar şi interesul manifest al top managementului în ceea ce priveşte dezvoltarea carierei angajaţilor", declară Marina Udroiu, expert în cercetare organizaţională, specialist GfK Employee Engagement Tool.
Privind situaţia pe regiuni geografice, studiul GfK arată că nivelul de angajament cel mai ridicat îl găsim în Muntenia, Dobrogea, Oltenia (aproape 50%) şi cel mai scăzut în Moldova şi în Transilvania (37%), în vreme ce oraşele medii concentrează o proporţie mai mare de ataşament al angajaţilor, la polul opus poziţionându-se oraşele mari. Femeile sunt mult mai implicate în activitatea organizaţiei pentru care lucrează decât bărbaţii, iar acest grad de angajament creşte odată cu vârsta în cazul ambelor sexe.
O altă concluzie care se remarcă este că, din punct de vedere al ocupaţiei, cei din top management se declară în mai mare măsura implicaţi decât angajaţii de pe alte nivele profesionale, iar cei cu studii medii îi devansează la acest capitol pe cei cu studii superioare. Angajaţii din domeniile educaţie, energetic şi al utilităţilor, dar şi din agricultură se declară cei mai ataşaţi de locul lor de muncă (peste 50% dintre ei) în vreme ce, din punct de vedere al veniturilor, mai fideli sunt cei cu venituri de peste 1500 lei.
Studiul foloseşte GfK Employee Engagement Tool, instrumentul de cercetare Trustmark dedicat măsurării nivelului de ataşament al angajaţilor, al “fitness-ului” şi energiei organizaţionale care influenţează perfomanţa companiilor.
În urma preluării de către grupul GfK a companiei Trustmark cu o experienţă de peste 15 ani în domeniul cercetării şi consultanţei organizaţionale, instrumentul GfK Employee Research a fost lansat în 2009. Conţinutul este validat din punct de vedere academic în sensul în care creşterea performanţei organizaţiei a fost principalul criteriu care a stat la baza selecţiei dimensiunilor atitudinale. Mai mult, abilitatea şi capacitatea de analiză a datelor prin invocarea unor modele legitime personalizate şi complexe susţin validitatea, stabilitatea şi robusteţea rezultatelor chiar şi pe populaţii mici. O rezultantă a modelului propus este însăşi ierarhia dimensiunilor în funcţie de puterea cu care acestea pot să susţină nivelul de ataşament. Asfel, se reduce complexitatea proceselor de resurse umane şi se optimizează costurile prin evitarea unor investiţii în arii fără impact.
GfK Trustmark este subsidiara elveţiană a grupului GfK din 1 octombrie 2007 şi oferă servicii de consultanţă complete în domeniul cercetării organizaţionale. De la data înfiinţării (1992) până în prezent, a transformat treptat obiectivul primar al serviciilor din portofoliu - de la unul de creştere a satisfacţiei angajaţilor într-unul concentrat pe creşterea implicării şi ataşamentului faţă de companie. Începând cu 2003, eforturile s-au concentrat îndeosebi în dezvoltarea abilităţilor şi condiţiilor din interiorul companiilor-client în vederea implementării cu succes a strategiilor de business.
Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.
Scrie un comentariu