Scoala Gimnaziala Romanu, dezvoltare prin parteneriate
Proiectele tip Comenius Multilateral sunt proiecte de parteneriat intre cel putin trei tari si sunt centrate pe elev, acestia fiind actori activi implicati in toate etapele de realizare a proiectului - de la planificarea acestuia, pana la evaluare si diseminarea rezultatelor.
Proiectele multilaterale sunt axate pe: Elevi si implicarea activa a acestora in activitati specifice unei tematici comune la nivel de parteneriat. Este important ca aceasta tematica sa fie una motivanta pentru elevi si relevanta pentru toate institutiile implicate in proiect.
Activitatile proiectului vor fi integrate in curriculum si vor fi interdisciplinare. Pentru ca sunt proiecte centrate pe elevi, este important ca acestia sa fie implicati in toate etapele de realizare a proiectului, de la planificarea acestuia, pana la evaluare si diseminarea rezultatelor.
Institutie si imbunatatirea managementului scolar si a metodelor pedagogice. Aceste proiecte vor permite echipelor de profesori si directori de scoli din tarile partenere sa impartaseasca experiente si informatii, sa testeze si sa puna in practica noi abordari pedagogice si manageriale.
In anul scolar 2012 – 2013 Scoala Gimnaziala Romanu avea sa descopere pentru prima data multiplele beneficii oferite de Proiectele Comenius. Astfel, incepand cu luna septembrie a anului 2012 au inceput si activitatile proiectului din cadrul parteneriatului multilateral Comenius „The United Colours of the European Nature” avand numarul de referinta 12-PM-189-BR-TR, proiect ce se va desfasura pana la sfarsitul lunii iulie 2014 si care a fost posibil cu sprijinul financiar al Comisiei Europene in cadrul Programului Sectorial Comenius al Programului de Invatare pe tot Parcursul Vietii.
Proiectul isi propune sa ofere participantilor posibilitatea de a adopta o atitudine pozitiva in ceea ce priveste mediul inconjurator, de a proteja natura prin actiunile zilnice, de a deveni mai responsabili si chiar mai receptivi printr-o maniera de a vedea mai deschisa si mai altruista.
Incepand cu anul scolar 2013 – 2014 Scoala Gimnaziala Romanu s-a implicat in al doilea proiect Comenius multilateral care se va desfasura in perioada 2013 - 2015. Proiectul este intitulat "Different climates, different lifes" cu numarul de referinta 13-PM-182-BR-TR si este posibil gratie sprijinului financiar obtinut in cadrul Programului sectorial Comenius al Programului "Invatare pe Tot Parcursul Vietii" finantat de Comisia Europeana.
Elevii scolii vor avea sansa sa interactioneze direct cu elevi din Turcia, Finlanda, Suedia si Malta. Echipele Comenius a scolilor si nu numai vor avea sansa sa traiasca ocazii unice printr-un program captivant care le va oferi o noua perspectiva asupra lumii.
Tematica aleasa este una motivanta atat pentru elevi cat si relevanta pentru toate institutiile implicate in proiect.
Subiectul central al acestui proiect este "climatul", element cheie din viata noastra. Efectele climatice sunt observabile in diferite domenii cum ar fi cultura, traditiile, stilul de viata, vestimentatia, caracterul oamenilor, limba, arta, muzica, sarbatorile, etc. Subiectul se doreste a fi abordat intr-o maniera interdisciplinara incurajandu-i pe elevi sa fie mai activi in procesul de predare - invatare.
Proiectul va permite echipelor de profesori si directori de scoli din tarile partenere sa impartaseasca experiente si informatii, sa testeze si sa puna in practica noi abordari pedagogice si manageriale.
În perioada 21 – 25 octombrie 2013 în Kadisehri, Turcia, a avut loc prima întâlnire din cadrul acestui proiect. Sehit Adem Canpolat Ortaokulu – institutia coordonatoare, a fost gazda celor trei organizatii prezente: Kuparivuoren Koulu – din Finlanda, Solängsskolan, Gävlekommun – din Suedia si Scoala Gimnazială Romanu – din Romania.
În cadrul sesiunilor de discutii au fost stabilite detalii privind următoarele întâlniri si a modalitătilor de realizare a produselor finale, s-au reîmpărtit sarcinile si s-au stabilit termene limită pentru realizarea acestora.
Sarcina Romaniei, implicit a scolii in acest proiect este de a crea site-ul comun al proiectului.
Acest site poate fi accesat la adresa: http://differentclimates.wix.com/comenius
In urma participarii la o mobilitate transnationala eleva Anca Serban a afirmat ca: “Cu multiple beneficii, astfel de activităti ne ajută să conştientizăm importantța şi valoarea noastră ca si cetăteni în tara din care provenim. Astfel de proiecte ajută la schimbarea mentalitătilor, la întelegerea unor lucruri, oferind posibilitatea de a învăţa să privim şi din alte unghiuri. Genul acesta de activităti va constitui un pilon important în dezvoltarea personalităţii norocoşilor care au avut şansa de a participa direct la mobilităţi.“
Proiectele multilaterale sunt axate pe: Elevi si implicarea activa a acestora in activitati specifice unei tematici comune la nivel de parteneriat. Este important ca aceasta tematica sa fie una motivanta pentru elevi si relevanta pentru toate institutiile implicate in proiect.
Activitatile proiectului vor fi integrate in curriculum si vor fi interdisciplinare. Pentru ca sunt proiecte centrate pe elevi, este important ca acestia sa fie implicati in toate etapele de realizare a proiectului, de la planificarea acestuia, pana la evaluare si diseminarea rezultatelor.
Institutie si imbunatatirea managementului scolar si a metodelor pedagogice. Aceste proiecte vor permite echipelor de profesori si directori de scoli din tarile partenere sa impartaseasca experiente si informatii, sa testeze si sa puna in practica noi abordari pedagogice si manageriale.
In anul scolar 2012 – 2013 Scoala Gimnaziala Romanu avea sa descopere pentru prima data multiplele beneficii oferite de Proiectele Comenius. Astfel, incepand cu luna septembrie a anului 2012 au inceput si activitatile proiectului din cadrul parteneriatului multilateral Comenius „The United Colours of the European Nature” avand numarul de referinta 12-PM-189-BR-TR, proiect ce se va desfasura pana la sfarsitul lunii iulie 2014 si care a fost posibil cu sprijinul financiar al Comisiei Europene in cadrul Programului Sectorial Comenius al Programului de Invatare pe tot Parcursul Vietii.
Proiectul isi propune sa ofere participantilor posibilitatea de a adopta o atitudine pozitiva in ceea ce priveste mediul inconjurator, de a proteja natura prin actiunile zilnice, de a deveni mai responsabili si chiar mai receptivi printr-o maniera de a vedea mai deschisa si mai altruista.
Incepand cu anul scolar 2013 – 2014 Scoala Gimnaziala Romanu s-a implicat in al doilea proiect Comenius multilateral care se va desfasura in perioada 2013 - 2015. Proiectul este intitulat "Different climates, different lifes" cu numarul de referinta 13-PM-182-BR-TR si este posibil gratie sprijinului financiar obtinut in cadrul Programului sectorial Comenius al Programului "Invatare pe Tot Parcursul Vietii" finantat de Comisia Europeana.
Elevii scolii vor avea sansa sa interactioneze direct cu elevi din Turcia, Finlanda, Suedia si Malta. Echipele Comenius a scolilor si nu numai vor avea sansa sa traiasca ocazii unice printr-un program captivant care le va oferi o noua perspectiva asupra lumii.
Tematica aleasa este una motivanta atat pentru elevi cat si relevanta pentru toate institutiile implicate in proiect.
Subiectul central al acestui proiect este "climatul", element cheie din viata noastra. Efectele climatice sunt observabile in diferite domenii cum ar fi cultura, traditiile, stilul de viata, vestimentatia, caracterul oamenilor, limba, arta, muzica, sarbatorile, etc. Subiectul se doreste a fi abordat intr-o maniera interdisciplinara incurajandu-i pe elevi sa fie mai activi in procesul de predare - invatare.
Proiectul va permite echipelor de profesori si directori de scoli din tarile partenere sa impartaseasca experiente si informatii, sa testeze si sa puna in practica noi abordari pedagogice si manageriale.
În perioada 21 – 25 octombrie 2013 în Kadisehri, Turcia, a avut loc prima întâlnire din cadrul acestui proiect. Sehit Adem Canpolat Ortaokulu – institutia coordonatoare, a fost gazda celor trei organizatii prezente: Kuparivuoren Koulu – din Finlanda, Solängsskolan, Gävlekommun – din Suedia si Scoala Gimnazială Romanu – din Romania.
În cadrul sesiunilor de discutii au fost stabilite detalii privind următoarele întâlniri si a modalitătilor de realizare a produselor finale, s-au reîmpărtit sarcinile si s-au stabilit termene limită pentru realizarea acestora.
Sarcina Romaniei, implicit a scolii in acest proiect este de a crea site-ul comun al proiectului.
Acest site poate fi accesat la adresa: http://differentclimates.wix.com/comenius
In urma participarii la o mobilitate transnationala eleva Anca Serban a afirmat ca: “Cu multiple beneficii, astfel de activităti ne ajută să conştientizăm importantța şi valoarea noastră ca si cetăteni în tara din care provenim. Astfel de proiecte ajută la schimbarea mentalitătilor, la întelegerea unor lucruri, oferind posibilitatea de a învăţa să privim şi din alte unghiuri. Genul acesta de activităti va constitui un pilon important în dezvoltarea personalităţii norocoşilor care au avut şansa de a participa direct la mobilităţi.“
Scrie un comentariu
Comentarii
Vezi toate comentariile
Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.
Scrie un comentariu