Profesorii vor să înveţe
La iniţiativa inspectorului General din judeţul Maramureş, prof. Mariana Pop, cadrele didactice de la cele cinci clase pilot ale proiectului au participat sâmbătă, 12 noiembrie, la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi, la un seminar dedicat planului educaţional individualizat. Gândit, încă de acum doi ani, de experţii proiectului „Salvaţi Copiii de Abandon şi Neintegrare-SCAN”,
POSDRU/91/2.2/S/61264, ca instrument de lucru pentru profesorii de la clasele pilot înfiinţate prin proiect, planul educaţional individualizat implică, într-un grad mai mare, triada elev-şcoală-familie în proiectarea şi desfăşurarea activităţilor. Totul se desfăşoară în acord cu potenţialul fiecărui copil, al familiei şi cu resursele umane şi materiale existente la nivelul şcolii şi al comunităţii locale. Noul instrument de lucru se bazează pe ideea de echipă pedagogică, alcătuită din toţi profesorii care predau la o anumită clasă şi pe relaţia acesteia cu fiecare dintre elevi şi familiile lor. Planul individualizat combină instrumente de autoevaluare, evaluare şi monitorizare, responsabilizând în mod egal cadrele didactice, elevii şi părinţii în reuşita şcolară.
Ideea proiectului lansat în urmă cu doi ani este de interes pentru decidenţii din fiecare judeţ constituind un sprijin în realizarea foii de parcurs cerută de Minister pentru anul şcolar 2011-2012.
După ce aceste documente au fost prezentate în toate judeţele partenere, ISJ Maramureş este cel dintâi dintre cele şase – Iaşi, Vaslui, Brăila, Botoşani, Mureş, Maramureş –, care a exprimat dorinţa de finalizare, adaptare şi operaţionalizare a noilor instrumente oferite de proiectul „Salvaţi Copii de Abandon şi Neintegrare”.
„În vreme ce pentru unii cerinţele proiectului sunt o suprasolicitare, pentru colegii din Maramureş au fost mereu binevenite. Întâlnirea recentă nu este una de proiect, ci utilă acestuia şi procesului de învăţământ din cele două Colegii naţionale: Eminescu, Baia Mare şi Dragoş Vodă, Sighetul Marmaţiei. Ideea le aparţine. Înseşi costurile au fost de ei suportate. Noi am oferit experţii. Concluzia: sunt profesori care vor să înveţe şi chiar învăţăm împreună!”
POSDRU/91/2.2/S/61264, ca instrument de lucru pentru profesorii de la clasele pilot înfiinţate prin proiect, planul educaţional individualizat implică, într-un grad mai mare, triada elev-şcoală-familie în proiectarea şi desfăşurarea activităţilor. Totul se desfăşoară în acord cu potenţialul fiecărui copil, al familiei şi cu resursele umane şi materiale existente la nivelul şcolii şi al comunităţii locale. Noul instrument de lucru se bazează pe ideea de echipă pedagogică, alcătuită din toţi profesorii care predau la o anumită clasă şi pe relaţia acesteia cu fiecare dintre elevi şi familiile lor. Planul individualizat combină instrumente de autoevaluare, evaluare şi monitorizare, responsabilizând în mod egal cadrele didactice, elevii şi părinţii în reuşita şcolară.
Ideea proiectului lansat în urmă cu doi ani este de interes pentru decidenţii din fiecare judeţ constituind un sprijin în realizarea foii de parcurs cerută de Minister pentru anul şcolar 2011-2012.
După ce aceste documente au fost prezentate în toate judeţele partenere, ISJ Maramureş este cel dintâi dintre cele şase – Iaşi, Vaslui, Brăila, Botoşani, Mureş, Maramureş –, care a exprimat dorinţa de finalizare, adaptare şi operaţionalizare a noilor instrumente oferite de proiectul „Salvaţi Copii de Abandon şi Neintegrare”.
„În vreme ce pentru unii cerinţele proiectului sunt o suprasolicitare, pentru colegii din Maramureş au fost mereu binevenite. Întâlnirea recentă nu este una de proiect, ci utilă acestuia şi procesului de învăţământ din cele două Colegii naţionale: Eminescu, Baia Mare şi Dragoş Vodă, Sighetul Marmaţiei. Ideea le aparţine. Înseşi costurile au fost de ei suportate. Noi am oferit experţii. Concluzia: sunt profesori care vor să înveţe şi chiar învăţăm împreună!”
Scrie un comentariu
Comentarii
Vezi toate comentariile
Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.
Scrie un comentariu