O şansă pentru mediul rural
Federaţia Solidaritatea Sanitară din România prin Centrul de Cercetare şi Dezvoltare Socială “Solidaritatea” au lansat proiectul “O şansă pentru mediul rural- Formare, informare şi consiliere pentru integrarea şi reintegrarea în viaţa activă a persoanelor inactive, şomerilor, persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă şi persoanelor ocupate în agricultura de subzistenţă din mediul rural al judeţului Brăila. Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin POS DRU în cadrul Axei Prioritare 5 “Promovarea măsurilor active de ocupare”, domeniul major de intervenţie 5.2. “Promovarea sustenabilităţii pe termen lung a zonelor rurale în ceea ce priveşte dezvoltarea resurselor umane şi ocuparea forţei de muncă”.
Proiectul se desfăşoară în parteneriat cu Centrul de Consultanţă şi Studii Europene, are o valoare eligibilă de 2250762.00 lei şi se derulează pe o perioadă de 22 luni. La conferinţa de lansare, managerul proiectului Rotilă Viorel a explicat celor prezenţi în ce constă proiectul şi cum pot veni în sprijinul persoanelor din mediul rural.
În primă fază vor avea loc două cercetări una privind situaţia şomajului şi a persoanelor ocupate în agricultura de subzistenţă şi tendinţele de dezvoltare locală în mediul rural. Cea de-a doua cercetare priveşte determinarea şi evaluarea nevoilor specifice grupului ţintă în vederea dezvoltării unor programe adaptate acestora şi strategiilor de acţiune adcevate.
Tot în cadrul proiectului va avea loc şi o informare, consiliere şi orientare profesională a grupului ţintă prin intermediul a 5 ateliere de lucru dintre care unul este special gândit pentru persoanele interesate să iniţieze o activitate independentă sau o afacere. De asemenea, va fi acordată asistenţă unui grup de 10 persoane în vederea începerii unei activităţi independente sau deschiderea unei afaceri. Alte activităţi care se vor derula în cadrul proiectului sunt: organizarea a zece cursuri pentru 130 de persoane care fac parte din grupul ţintă dintre care un curs de educaţie antreprenorială; crearea şi dezvoltarea unui site specializat privind informaţii şi activităţi interactive privind informarea, orientarea şi cosnilierea referitoare la carieră, autoevaluare, profile de angajare pentru grupul ţintă, informaţii privind piaţa muncii; facilitarea accesului persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă prin intermediul serviciului “Linia verde” şi organizarea a două campanii de conştientizare.
Cursurile de calificare sunt următoarele:
infirmieră, asistent social nivel mediu, asistent maternal profesionist, Iniţiere TIC, operator introducere, validare şi prelucrare date, operator calculator electrionic şi reţele, limba engleză, limba italiană, limba spaniolă, designer pagini web, recepţioner hotel, acoperitor metale, curăţător sablator.Toate cursurile vor avea o durată de 100 ore.
Pentru informaţii suplimentare poate fi accesat site-ul proiectului www.consiliere-şomeri.ro
Persoana de contact: Celmare Lidia, coordonator activităţi logistice. Telefon 0723/311.403 sau 0336/106.36
Proiectul se desfăşoară în parteneriat cu Centrul de Consultanţă şi Studii Europene, are o valoare eligibilă de 2250762.00 lei şi se derulează pe o perioadă de 22 luni. La conferinţa de lansare, managerul proiectului Rotilă Viorel a explicat celor prezenţi în ce constă proiectul şi cum pot veni în sprijinul persoanelor din mediul rural.
În primă fază vor avea loc două cercetări una privind situaţia şomajului şi a persoanelor ocupate în agricultura de subzistenţă şi tendinţele de dezvoltare locală în mediul rural. Cea de-a doua cercetare priveşte determinarea şi evaluarea nevoilor specifice grupului ţintă în vederea dezvoltării unor programe adaptate acestora şi strategiilor de acţiune adcevate.
Tot în cadrul proiectului va avea loc şi o informare, consiliere şi orientare profesională a grupului ţintă prin intermediul a 5 ateliere de lucru dintre care unul este special gândit pentru persoanele interesate să iniţieze o activitate independentă sau o afacere. De asemenea, va fi acordată asistenţă unui grup de 10 persoane în vederea începerii unei activităţi independente sau deschiderea unei afaceri. Alte activităţi care se vor derula în cadrul proiectului sunt: organizarea a zece cursuri pentru 130 de persoane care fac parte din grupul ţintă dintre care un curs de educaţie antreprenorială; crearea şi dezvoltarea unui site specializat privind informaţii şi activităţi interactive privind informarea, orientarea şi cosnilierea referitoare la carieră, autoevaluare, profile de angajare pentru grupul ţintă, informaţii privind piaţa muncii; facilitarea accesului persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă prin intermediul serviciului “Linia verde” şi organizarea a două campanii de conştientizare.
Cursurile de calificare sunt următoarele:
infirmieră, asistent social nivel mediu, asistent maternal profesionist, Iniţiere TIC, operator introducere, validare şi prelucrare date, operator calculator electrionic şi reţele, limba engleză, limba italiană, limba spaniolă, designer pagini web, recepţioner hotel, acoperitor metale, curăţător sablator.Toate cursurile vor avea o durată de 100 ore.
Pentru informaţii suplimentare poate fi accesat site-ul proiectului www.consiliere-şomeri.ro
Persoana de contact: Celmare Lidia, coordonator activităţi logistice. Telefon 0723/311.403 sau 0336/106.36
Scrie un comentariu
Comentarii
Vezi toate comentariile
Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.
Scrie un comentariu