Programe destinate promovarii produselor agricole în Uniunea Europeană si în tările terte
ca22 de programe destinate promovării produselor agricole în Uniunea
Europeană si în tările terte au fost aprobate de Comisia Europeana.
Comisia a primit 34 de cereri de finantare si, după evaluarea acestora, a
aprobat 22 de programe, 15 care vizează piata internă si 7 tările
terte, parte a celei de-a doua etape de depunere de programe din anul 2013. Două dintre programele selectate au fost propuse de mai multe state membre.
Tările si regiunile terte vizate sunt: America de Nord, Rusia, America Latină, Norvegia, Elvetia, Orientul Mijlociu, Serbia, Muntenegru, fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei, Bosnia si Hertegovina si Kosovo.
Programele, care în marea lor majoritate au o durată de trei ani, sunt prevăzute cu un buget total de 70 de milioane EUR, la care UE contribuie cu 35 de milioane EUR.
Au fost selectate programe care vizeaza produse de calitate înregistrate si protejate ca DOP-uri (denumiri de origine protejate), IGP-uri (indicatii geografice protejate) si STG-uri (specialităti traditionale garantate), vinuri, carne produsă în cadrul sistemelor nationale de calitate, produse ecologice, lapte si produse lactate, fructe si legume proaspete, horticultură ornamentală, miere si produse apicole, carne de vită, de mânzat si de porc, precum si carne de pasăre de calitate.
Comisarul european pentru agricultură si dezvoltare rurală, Dacian Ciolos a afirmat: „Consider promovarea produselor agricole ale UE pe pietele din si din afara UE un element important al politicii, în special în ceea ce priveste produsele de calitate. Acesta este motivul pentru care ne pregătim să publicăm în următoarele săptămâni o nouă initiativă politică referitoare la promovarea produselor. Este evident că o crestere a exporturilor de produse europene de calitate poate juca un rol semnificativ în sprijinirea procesului de redresare economică în UE. Într-adevăr, săptămâna viitoare voi merge în Japonia si în Coreea de Sud, aceste vizite constituind o parte a unei initiative viitoare de a stimula exporturile UE.”
Sursa: Comisia europeana
Tările si regiunile terte vizate sunt: America de Nord, Rusia, America Latină, Norvegia, Elvetia, Orientul Mijlociu, Serbia, Muntenegru, fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei, Bosnia si Hertegovina si Kosovo.
Programele, care în marea lor majoritate au o durată de trei ani, sunt prevăzute cu un buget total de 70 de milioane EUR, la care UE contribuie cu 35 de milioane EUR.
Au fost selectate programe care vizeaza produse de calitate înregistrate si protejate ca DOP-uri (denumiri de origine protejate), IGP-uri (indicatii geografice protejate) si STG-uri (specialităti traditionale garantate), vinuri, carne produsă în cadrul sistemelor nationale de calitate, produse ecologice, lapte si produse lactate, fructe si legume proaspete, horticultură ornamentală, miere si produse apicole, carne de vită, de mânzat si de porc, precum si carne de pasăre de calitate.
Comisarul european pentru agricultură si dezvoltare rurală, Dacian Ciolos a afirmat: „Consider promovarea produselor agricole ale UE pe pietele din si din afara UE un element important al politicii, în special în ceea ce priveste produsele de calitate. Acesta este motivul pentru care ne pregătim să publicăm în următoarele săptămâni o nouă initiativă politică referitoare la promovarea produselor. Este evident că o crestere a exporturilor de produse europene de calitate poate juca un rol semnificativ în sprijinirea procesului de redresare economică în UE. Într-adevăr, săptămâna viitoare voi merge în Japonia si în Coreea de Sud, aceste vizite constituind o parte a unei initiative viitoare de a stimula exporturile UE.”
Sursa: Comisia europeana
Scrie un comentariu
Comentarii
Vezi toate comentariile
Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.
Scrie un comentariu