Consultare privind imbunatatirea protectiei transfrontaliere a consumatorilor
Comisia Europeana a initiat o consultare cu consumatorii, organizatiile de protectie a consumatorilor si mediul de afaceri pentru a identifica cele mai bune modalitati de consolidare a protectiei consumatorilor la nivel transfrontalier. Consultarea este deschisa pâna la 31 ianuarie 2014 si este accesibila on-line.
Europa are 500 de milioane de cetateni, care ar trebui sa beneficieze de acelea?i drepturi în calitate de consumatori, indiferent daca îsi fac cumparaturile acasa, în alta tara a Uniunii Europene sau online în Europa.
Neven Mimica, comisarul european pentru protectia consumatorilor, a declarat: „Ameliorarea punerii în aplicare efectiva a drepturilor consumatorilor este una dintre prioritatile mele. Astazi, pentru noi, întreaga Europa reprezinta un centru de cumparaturi. Doresc sa aflu de la consumatori, de la proprietarii de magazine, de la întreprinderi în ce mod putem consolida protectia consumatorilor, în special la nivel transfrontalier, fara a spori birocratia.”
Aceasta revizuire va sta la baza activitatilor curente ale Comisiei, care nu au limite temporale, dedicate îmbunatatirii retelei paneuropene de autoritati însarcinate cu aplicarea legislatiei în materie de protectie a consumatorilor.
Aceasta retea are un rol vital în garantarea faptului ca cetatenii din întreaga Uniune Europeana beneficiaza de drepturi egale fara discriminare în functie de unde sau de la cine îsi fac cumparaturile.
Consultarea urmareste obtinerea de feedback cu privire la aspecte precum:
- De ce mijloace de investigatie si de interventie au nevoie autoritatile nationale însarcinate cu aplicarea legislatiei pentru a coopera mai bine în lupta împotriva încalcarilor legislatiei în materie de protectie a consumatorilor care sunt constatate în mai multe tari?
- Ce sanctiuni sunt necesare pentru a lupta mai bine împotriva practicilor ilicite?
- Cum pot autoritatile însarcinate cu aplicarea legislatiei sa actioneze mai eficient si sa combata mai bine practicile frauduloase care sunt foarte raspândite în UE sau care sunt savârsite de acelasi operator în mai multe state membre?
Având în vedere constrângerile actuale privind finantarea publica, o problema fundamentala abordata în aceasta consultare este daca - si în ce mod - o eventuala abordare mai coordonata la nivelul UE ar putea contribui la punerea în comun a resurselor si a expertizei si la gasirea de raspunsuri comune eficiente în materie de aplicare a legislatiei, care sa combata practicile ilicite ce aduc prejudicii consumatorilor si întreprinderilor din UE.
La nivel practic, revizuirea ar trebui sa contribuie la dezvoltarea de indicatori mai buni si la identificarea oportunitatilor de punere în comun a datelor, ducând la ameliorarea metodologiilor de aplicare a legislatiei.
Sursa; Comisia Europeana
Europa are 500 de milioane de cetateni, care ar trebui sa beneficieze de acelea?i drepturi în calitate de consumatori, indiferent daca îsi fac cumparaturile acasa, în alta tara a Uniunii Europene sau online în Europa.
Neven Mimica, comisarul european pentru protectia consumatorilor, a declarat: „Ameliorarea punerii în aplicare efectiva a drepturilor consumatorilor este una dintre prioritatile mele. Astazi, pentru noi, întreaga Europa reprezinta un centru de cumparaturi. Doresc sa aflu de la consumatori, de la proprietarii de magazine, de la întreprinderi în ce mod putem consolida protectia consumatorilor, în special la nivel transfrontalier, fara a spori birocratia.”
Aceasta revizuire va sta la baza activitatilor curente ale Comisiei, care nu au limite temporale, dedicate îmbunatatirii retelei paneuropene de autoritati însarcinate cu aplicarea legislatiei în materie de protectie a consumatorilor.
Aceasta retea are un rol vital în garantarea faptului ca cetatenii din întreaga Uniune Europeana beneficiaza de drepturi egale fara discriminare în functie de unde sau de la cine îsi fac cumparaturile.
Consultarea urmareste obtinerea de feedback cu privire la aspecte precum:
- De ce mijloace de investigatie si de interventie au nevoie autoritatile nationale însarcinate cu aplicarea legislatiei pentru a coopera mai bine în lupta împotriva încalcarilor legislatiei în materie de protectie a consumatorilor care sunt constatate în mai multe tari?
- Ce sanctiuni sunt necesare pentru a lupta mai bine împotriva practicilor ilicite?
- Cum pot autoritatile însarcinate cu aplicarea legislatiei sa actioneze mai eficient si sa combata mai bine practicile frauduloase care sunt foarte raspândite în UE sau care sunt savârsite de acelasi operator în mai multe state membre?
Având în vedere constrângerile actuale privind finantarea publica, o problema fundamentala abordata în aceasta consultare este daca - si în ce mod - o eventuala abordare mai coordonata la nivelul UE ar putea contribui la punerea în comun a resurselor si a expertizei si la gasirea de raspunsuri comune eficiente în materie de aplicare a legislatiei, care sa combata practicile ilicite ce aduc prejudicii consumatorilor si întreprinderilor din UE.
La nivel practic, revizuirea ar trebui sa contribuie la dezvoltarea de indicatori mai buni si la identificarea oportunitatilor de punere în comun a datelor, ducând la ameliorarea metodologiilor de aplicare a legislatiei.
Sursa; Comisia Europeana
Scrie un comentariu
Comentarii
Vezi toate comentariile
Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.
Scrie un comentariu