”Ariciul” de la Casa de Pensii Brăila

De Alexandrina Iordache 31 Mai 2019, 13:38 Editorial

Știați că la Casa de Pensii Brăila există un arici? Dacă nu, aflați acum. Aceste rânduri ar fi trebuit să le public anul trecut. Am considerat atunci că doamna despre care voi vorbi a avut o zi proastă. Din păcate nu a fost așa.

Despre ce este vorba? Am însoțit o cunoștință, anul trecut și anul acesta, la Casa de Pensii Brăila pentru un bilet de tratament în stațiunea Lacu Sărat pentru care depusese cerere din timp.

Deoarece pe site-ul unității nu se afișase lista cu cei care au fost aprobați s-a deplasat, din județ, la ghișeu. A făcut deplasarea pentru că nu a putut obține relații telefonice (la acest birou suni zile și ore în șir și nu răspunde nimeni) și nici pe site nu se afișase nimic (s-a afișat abia după ce expirase perioada de plată, 23.05.2019). Este vorba de seria 06 din acest an, iar când a fost afișată nu a fost actualizată.

Am asistat anul trecut și anul acesta la modul cum doamna de la ghișeu îi tratează pe cei care solicită astfel de bilete știut fiind că la Lacu Sărat nu te duci pentru distracție ci să tratezi anumite probeme de sănătate. Doamna în cauză, al cărei nume nu îl cunosc (de la primul ghișeu), parcă ar fi un arici. Este foarte acră, ostilă, îi scoți vorba din gură cu cleștele și atunci numai dacă binevoiește să răspundă. Îți vorbește de parcă îți face o favoare. Am crezut că anul trecut a avut o zi proastă dar, nu, aceeași atitudine a avut-o și anul acesta cu toți solicitanții. Nu dă relații, nu le explică oamenilor ce opțiuni au.

După mari insistențe și lamentări din partea persoanei în cauză (soțul se deplasează foarte greu și tratamentul i-a făcut bine și ar dori să-l continuie și în acest an și nu înțelege de ce nu s-a aprobat) i s-a răspuns că nu beneficiază de bilet pentru că doi ani la rând a fost la Lacu Sărat în luna mai și, dacă dorește, să vină în luna august să se înscrie pentru luna noiembrie. Poate că așa se procedează dar, în aceeași situație, o cunoștință a beneficiat, tot în luna mai, și al treilea an consecutiv, respectiv și anul acesta, de bilet.

Nu-i reproș doamnei neaprobarea biletului, probabil că aceasta a făcut-o o comisie, ci ostilitatea cu care îi tratează pe posibilii beneficiari ai biletelor, persoane în vârstă, unii dintre ei neobișnuiți cu atâta birocrație.

Mai exista o posibilitate pe care doamna de la ghișeu nu i-a adus-o la cunoștință: aceea de a aștepta la redistribuiri în cazul în care cineva, din diverse motive, nu putea să beneficieze de bilet în acea perioadă. Bineînțeles că nu s-a obosit să-i spună acest lucru, l-a aflat de la o persoană care venise cu alte treburi și care a fost martoră la toată discuția.

Când a fost întrebată de această oportunitate a binevoit să deschidă gură și să spună că  poate veni luni dimineață, la prima oră, că, în cazul în care cineva refuză biletul aprobat, primul venit are prioritate. Deci alt drum la Brăila, altă cheltuială. Oare nu putea fi anunțată și telefonic?

A fost nevoie să facă trei deplasări la Brăila pentru că nu a primit, atunci când a depus cererea la aceeași persoană, informațiile necesare.

Mă întreb de ce nimeni din conducerea Casei de Pensii Brăila nu a sesizat atitudinea, pot spune dușmănoasă față de persoane, a doamnei în cauză pentru că, ea face notă discordantă cu atitudinea altor salariate cum ar fi cea de la registratură de o amabilitate ieșită din comun sau de la casierie, ca să dau doar două exemple?

Dacă doamna în cauză nu știe sau nu poate să se poarte amabil cu oamenii care vin la ghișeu, oameni în vârstă, care au nevoie de explicații și opțiuni, pe ce criterii este menținută pe acest post? De unde această ostilitate și de ce e tolerată? Și nu vorbesc că a fost o întâmplare. Această atitudine o are în permanență.

E funcționar public. Este plătită oare să se poarte ca un arici cu oamenii? Poate doamna în cauză este bună pe alt post dar pe cel pe care îl ocupă în acest moment sigur nu. Nu este bună pentru relații cu publicul, cu hârtiile poate, dacă îi permite pregătirea.

Să sperăm că va fi înlăturat de la ghișeu ”ariciul” care aduce numai deservicii atât celor de la Casa de Pensii Brăila cât și celor pe care ar trebui să-i deservească în condiții civilizate.

”Ariciul” de la Casa de Pensii Brăila încă există? Da. Încercați să depunți o cerere pentru bilet de tratament și veți afla, asta în cazul în care mai ”patronează” acest ghișeu și nervii oamenilor.

 

Autor Alexandrina Iordache 31 Mai 2019, 13:38 Editorial
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii