Monitorul Oficial publică documentele și procedurile pentru integrarea persoanelor cu dizabilități în muncă
Autoritățile publice au publicat în Monitorul Oficial documentele și procedurile necesare pentru facilitarea integrării persoanelor cu dizabilități pe piața muncii, potrivit OUG nr. 127/2024 privind unele măsuri în domeniul social.
Ordinul nr. 28/11 din 2025, emis de președintele Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități (ANPDPD) și de președintele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), reglementează aplicarea prevederilor art. 78 alin. (2²)-(2⁴) din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu dizabilități.
Potrivit acestui ordin, entitățile publice și private cu cel puțin 50 de angajați sunt obligate să angajeze persoane cu dizabilități într-un procent de cel puțin 4% din numărul total de angajați. În acest scop, angajatorii trebuie să transmită o cerere scrisă către cel puțin trei organizații nonguvernamentale, care prestează servicii în folosul persoanelor cu dizabilități.
Cererea trebuie transmisă în termen de 10 zile de la data când angajatorii devin obligați să angajeze persoane cu dizabilități. Modelul cererii se găsește în Anexa nr. 1 a Ordinului 28/11 din 2025.
Organizațiile nonguvernamentale sunt obligate să informeze persoanele cu dizabilități cu privire la oportunitățile de angajare și condițiile de angajare.
Angajatorii vor stabili procedura de încadrare în muncă a persoanelor cu dizabilități, dacă acestea dețin calificările sau competențele necesare ocupării posturilor vacante.
De asemenea, angajatorii sunt obligați să transmită la ANPDPD și la agențiile pentru ocuparea forței de muncă din raza teritorială în care se află sediul social cererea scrisă și dovada transmiterii către organizațiile nonguvernamentale.
Ordinul prevede și ca angajatorii să transmită anual, până la 31 ianuarie pentru anul anterior, o situație centralizată a funcțiilor ocupate de persoanele cu dizabilități angajate și un inventar al competențelor solicitate la angajare. Modelul raportării se găsește în Anexa nr. 2 a Ordinului nr. 28/11 din 2025.
Textul complet al Ordinului nr. 28/11 din 2025, precum și anexele sale, pot fi accesate pe site-ul ANOFM, www.anofm.ro, la secțiunea „Legislație”.
Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.
Scrie un comentariu