CFR Călători disponibilizează încă 923 de angajaţi

De AGERPRES 01 Noiembrie 2010, 23:25 Economie
Conform documentului, numărul călătorilor a scăzut considerabil din 1990 şi, ca rezultat, CFR Călători riscă să intre într-un cerc vicios, numărul scăzut de călători limitând abilitatea de a investi în îmbunătăţirea serviciilor, ceea ce va afecta calitatea acestora, făcând astfel ca numărul de călători să scadă continuu.

În plus, având în vedere că, în următorii ani, există riscul unei creşteri medii a cheltuielilor aferente serviciilor feroviare, este necesar ca CFR Călători să-şi optimizeze activităţile pentru a reduce în mod substanţial cheltuielile şi, în acelaşi timp, pentru a creşte productivitatea personalului societăţii şi a activelor.

În 2009, CFR Călători a înregistrat o cădere cu 13 la sută a activităţii comparativ cu 2008, evoluţie ce a continuat şi în primul semestru din 2010, când activitatea a scăzut tot cu 13 la sută.

Compania va înregistra în acest an pierderi de 110 milioane lei, ceea ce a determinat conducerea companiei să decidă aplicarea unui plan de restructurare.

Prima măsură o reprezintă eliminarea liniilor feroviare cu cel mai mare cost pe pasager, cu posibilităţi minime de a fi reablitate şi cu o viteză mică.

Compania va închide astfel 19 secţii feroviare, între care se află: Bucureşti - Olteniţa, Giurgiu - Grădiştea, Ploieşti Nord - Mâneciu, Piteşti - Curtea de Argeş, Băbeni - Alunu, Simeria - Hunedeoara, Crasna - Huşi, Medgidia- Negru Vodă şi Mărăşeşti - Panciu.

De asemenea, CFR Călători va reduce numărul trenurilor de călători de pe reţea în urma clasificării rutelor în funcţie de costul pasageri per kilometru.

În afara măsurilor de restructurare a activităţii, compania vrea să restructureze şi personalul. Astfel, alţi 923 de angajaţi vor fi disponibilizaţi, urmând ca numărul salariaţilor să ajungă la 14.114.

 

Autor AGERPRES 01 Noiembrie 2010, 23:25 Economie
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii