CBRE România: 94.300 mp de spatii industriale au fost închiriati în 2010
Segmentul industrial a dat semne puternice de revenire în 2010, înregistrând un volum total al închirierilor de 39.500 mp în cel dea-l doilea semestru al anului 2010 si un total de 94.300 mp la nivelul întregului an, se arata într-o analiza a companiei de servicii comerciale imobiliare CB Richard Ellis România.
La nivel de semestru cresterea a fost de 190% fata de S1 2010, iar la nivel anual tranzactiile de închiriere au înregistrat un plus de 105% în 2010 fata de 2009 (când nivelul a fost de numai 46.000 mp).
Câteva dintre tranzactiile majore încheiate în S2 2010 au fost: o divizie a companiei Röchling-Automotive, AG&Co în Warehouses De Pauw Pitesti (5.000 mp pre-închiriere); Geodis Calberson în Prologis Logistic Park (17.400 mp) sau Terwa în Olympian Park Brasov (4.500 mp).
Volumul închirierilor din 2010 a fost dominat de zona Bucuresti, unde au fost încheiate peste 53% din tranzactii, din care 70% sunt localizate în zona de vest. Acesta este rezultatul faptului ca piata spatiilor industriale din Bucuresti este dominata de zona de vest, cea care are acces direct la autostrada A1 Bucuresti - Pitesti, unde se gaseste peste 75% din stoc. Ca volum de tranzactii, Bucurestiul este urmat de Timisoara (21% total), Oradea (13%) si Ploiesti (7%).
Nivelul spatiilor noi livrate in Romania în S2 2010 (50.800 mp), este comparabil cu nivelul înregistrat în S2 2009 - 56.000 mp (incluzând spatiile livrate în afara Bucurestiului). Piata spatiilor ocupate de proprietar reprezinta o parte considerabila a segmentului de livrari, în S2 2010 alti 20.000 mp de acest tip fiind livrati (in Sibiu).
În total, în 2010 în România oferta de spatii industriale noi a ajuns la 88.300 mp, plus alti 20.000 mp de spatii ocupate de proprietar. Întregul volum al spatiilor livrate în 2010 a fost aproape egal distribuit între Bucuresti, Ploiesti si Timisoara.
Pentru 2011, se estimeaza ca expansiunea activitatiilor logistice si de productie va avea loc în orase importante ca Ploiesti, Cluj Napoca, Timisoara si Arad, în timp ce în Bucuresti activitatea de dezvoltare se va concentra pe facilitatile deja operationale. Cererea pentru terenuri de industrial este în crestere, în special atât în zone bine cunoscute (Bucuresti - Pitesti A1) cât si în zone in dezvoltare, ca Ploiesti. Se înregistreaza o cerere crescuta pentru terenurile cu destinatie industriala localizate lânga viitoarea autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti - Brasov.
La nivel de semestru cresterea a fost de 190% fata de S1 2010, iar la nivel anual tranzactiile de închiriere au înregistrat un plus de 105% în 2010 fata de 2009 (când nivelul a fost de numai 46.000 mp).
Câteva dintre tranzactiile majore încheiate în S2 2010 au fost: o divizie a companiei Röchling-Automotive, AG&Co în Warehouses De Pauw Pitesti (5.000 mp pre-închiriere); Geodis Calberson în Prologis Logistic Park (17.400 mp) sau Terwa în Olympian Park Brasov (4.500 mp).
Volumul închirierilor din 2010 a fost dominat de zona Bucuresti, unde au fost încheiate peste 53% din tranzactii, din care 70% sunt localizate în zona de vest. Acesta este rezultatul faptului ca piata spatiilor industriale din Bucuresti este dominata de zona de vest, cea care are acces direct la autostrada A1 Bucuresti - Pitesti, unde se gaseste peste 75% din stoc. Ca volum de tranzactii, Bucurestiul este urmat de Timisoara (21% total), Oradea (13%) si Ploiesti (7%).
Nivelul spatiilor noi livrate in Romania în S2 2010 (50.800 mp), este comparabil cu nivelul înregistrat în S2 2009 - 56.000 mp (incluzând spatiile livrate în afara Bucurestiului). Piata spatiilor ocupate de proprietar reprezinta o parte considerabila a segmentului de livrari, în S2 2010 alti 20.000 mp de acest tip fiind livrati (in Sibiu).
În total, în 2010 în România oferta de spatii industriale noi a ajuns la 88.300 mp, plus alti 20.000 mp de spatii ocupate de proprietar. Întregul volum al spatiilor livrate în 2010 a fost aproape egal distribuit între Bucuresti, Ploiesti si Timisoara.
Pentru 2011, se estimeaza ca expansiunea activitatiilor logistice si de productie va avea loc în orase importante ca Ploiesti, Cluj Napoca, Timisoara si Arad, în timp ce în Bucuresti activitatea de dezvoltare se va concentra pe facilitatile deja operationale. Cererea pentru terenuri de industrial este în crestere, în special atât în zone bine cunoscute (Bucuresti - Pitesti A1) cât si în zone in dezvoltare, ca Ploiesti. Se înregistreaza o cerere crescuta pentru terenurile cu destinatie industriala localizate lânga viitoarea autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti - Brasov.
Scrie un comentariu
Comentarii
Vezi toate comentariile
Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.
Scrie un comentariu