Parada masinilor de epoca, Brăila, 14 august 2015

De Alexandrina Iordache 12 August 2015, 01:09 Cultura Brailei

29 de masini de epoca vor lua startul vineri, 14 august 2015, ora 18,00 din parcarea Braila Mall si vor defila pe strazile orasului. Evenimentul face parte din manifestarile organizate de Primaria Braila în cadrul Zilelor municipiului Braila.

Masinile vor parcurge urmatorul traseu:
Parcare Braila Mall - Bariera Calarasilor - Calea Calarasilor - Piata Traian - Calea Galati - Bulevardul Dorobantilor - Str. Republicii (Piata Mare) - Str. Grivita - Calea Galati - Cartier Vidin (întoarcere la Stadionul Progresul) - Str. Industriei - Bulevardul Dorobantilor - Piata Mare - Str. Grivitei - Calea Calarasilor - Parcarea Primariei (prezentarea masinilor de epoca).

Iubitorii masinilor de epoca vor avea ocazia sa le vada si sâmbată, 15 august 2015, ora 17,00, în parcarea Mall Braila unde vor avea loc demonstratii de îndemânare auto cu masinile de epoca.

Conform organizatorilor, la parada vor lua parte urmatoarele masini de epoca:
Ford T (1926)
Ford A Roadster (1928)
Ford A Phaeton (1931)
AERO 30 (1936)
Ford  TAUNUS (1937)
Plymouth (1938)
JEEP WILLYS MB (1943)
JEEP WILLYS CJ3A (1948)
Pontiak Exective Starchief (1961)
VW 1300 (1966)
Renault 16 (1968)
Volga C21 (1968)
VW 1200 (1969)
Fiat X1/9 (1970)
Dacia 1100 (1971)
VW 1302 (1972)
BMW 2500 (1973)
Lincoln Continental Mark IV (1973)
ARO M461 (1974)
BMW 316 - E21 (1975)
Datsun 260C (1975)
Mercedes 220D (1976)
Rolls Royce Silver Shadow (1976)
Opel Ascona B (1979)
VW PASSAT B1 DASHER (1980)
Mercedes 200D - W123 (1983)
Trabant 1.1 (1985)
Lada 1600
Trabant 601

Detalii despre câteva din masinile de epoca participante la parada:

AERO 30 din 1937
Automobilul fabricat in 1937 a aparţinut Regelui Mihai al României, fiind oferita cadou de preşedintele Cehoslovaciei, Edvard Beneš în momentul când regele a devenit sublocotenent. Este singura din serie care a fost dotată cu faruri mari, nichelate şi care are chiulasa din bronz masiv. Din 1951, Aero 30 a circulat permanent pe străzile României. Cand era noua masina putea rula chiar cu 140 km/h. Automobilul Aero 30 a fost produs din 1934 pana in 1948, in aprox 7000 exemplare

Ford T din 1926
Masina este adusa din Suedia unde fusese importata din America cu multi ani in urma. A facut parte din Clubul Fordurilor T din Suedia si a participat la Raliul suedez al veteranilor inca din 1969.
Ford Model T (cunoscut și ca Tin Lizzie sau Flivver) a fost un automobil produs de Henry Ford la Ford Motor Company între 1908 și 1927. Producția lui Model T a început la 27 septembrie, 1908, la fabrica Piquette în Detroit, Michigan. Modelul T afost acela care a revoluționat istoria automobilului, anul 1908 fiind anul în care automobilul a devenit accesibil publicului larg. Este masina care a pus in miscare America si lumea in general. Producția totală a lui Model T a fost de 15.007.034 de bucăți (în 19 ani).

Motorul avea 2.9 litri și 4 cilindri. Asezarea cilindrilor în același bloc a fost una revoluționară, ea s-a păstrat și astazi.Motorul producea 20 de cai-putere și o viteză maximă de 64–72 km/h. Consumul de 11.1 - 18.7 litri la 100 km este unul remarcabil chiar și în zilele noastre.Motorul funcționa și cu gazolină sau etanol[3][4].Modelul T a fost un model cu transmisie pe față cu ax planetar cu trei viteze din care una este pentru mers înapoi.


Ford A Roadster din 1928
Decapotabil si elegant mai era numit in gluma si Fordul tabachiera deoarece cele doua locuri din spate devin vizibile si utilizabile dupa ce se ridica un capac ce are si rol de spatar.
A fost produs in 4.858.644 exemplare in perioada 1927-1932. Primul ford care a folosit comenzi pentru acceleratie ambreiaj si schibator de viteze similar cu cele din ziua de azi. Costa 385USD avea 4 cilindri, capacitate 3,3L, putere 41 CP viteza maxima105km/h.

Ford A Phaeton Woody Wagon din 1931
Caroserie realizata din lemn in stilul practicat in 1914 -1918

Jeep Willys MB si CJ3A
Este o masina de teren usoara 4x4 ce s-a fabricat intre 1941 si 1945. Este masina care construita in timpul celui de-al II-lea razboi mondial in 647925 exemplare i-a dus pe americani la victorie buna la toate sip e orice teren.

Volga GAZ M21
Construita in URSS intre 1956 si 1970 este masina simbol pentru omniprezenta ‘’securitate’’ si demnitarii dictaturii comuniste din acea perioada.  A fost o masina cu dotari modere, inalta, rapida, rezistenta si cu tabla protejata contra ruginii la un nivel foarte ridicat pentru vremea ei.

Volkswagen broscuta
Cu 21,529,464 exemplare produse ocupa locul unu ca modelul cel mai popular din toate timpurile.
Volkswagen Type 1, mai cunoscută sub numele de Beetle, Fusca, Coccinelle, Vocho, Bug, Volky sau Käfer (îngermană) și Broscuță (în limba română), este o mașină compactă, proiectata si produsă in Germania si Mexic de Volkswagen din anul 1938 până în anul 2003.

Mașina cu două uși și tracțiune spate, denumită inițial KDF-Wagen, de la “Kraft durch Freude” (Putere prin Bucurie), integra caracteristici ale schițelor lui Barényi, prototipurilor lui Ganz și modelelor Tatra ale lui Ledwinka. Astfel, în 1937, mașina putea fi achiziționată în schimbul sumei de doar 900 de mărci (400 de dolari), mai puțin decât costă o motocicletă. Cu toate că numele de "Beetle" și "Bug" au fost repede adoptate de către publicul larg, abia începând cu august 1967 VW a început folosirea numelui în materialele promoționale. Mai înainte se numea fie "Type I" sau 1200, 1300 fie 1500, acestea fiind numele sub care era comercializată în Europa înainte de 1967. Numerele respective desemnează capacitatea cilindrică a motorului în centimetri cubi.

Dacia 1100
Dacia 1100 a fost primul model de autoturism produs de producătorul român de automobile Dacia S.A. Modelul a fost comercializat între anii 1968 și 1971 și a fost un model intermediar până la intrarea în producție a modelului1300. În realitate, Dacia 1100 era un Renault 8. Acesta era o berlină cu tracțiune și motor pe spate. Primul automobil ieșit pe poarta fabricii a fost făcut cadou Președintelui Republicii Socialiste România de atunci Nicolae Ceaușescu. Conform contractului, Renault furniza toate părțile componente ale modelului, urmând ca cei de la Dacia să le asambleze. Viteză Maximă: 138 km/h Motor de 46 CP

 

Autor Alexandrina Iordache 12 August 2015, 01:09 Cultura Brailei
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii