Raportul Anual al ECC Net - 2012

De Redactia 21 Februarie 2013, 09:21 Comunicate
La Parlamentul European, テョn cadrul unui eveniment gトホduit de Dl.Malcom Harbour, Preナ歹dinte al Comitetului pentru Piaナ」a Internト ナ殃 Consumatorilor (IMCO), Tonio Borg, Comisarul European pentru Sトハトフate ナ殃 Consumatori a prezentat rezultatele Raportului Anual pentru anul 2012 al Reナ」elei Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC Net).

Raportul aratト cト an de an din ce テョn ce mai mulナ」i consumatori beneficiazト de informaナ」ii ナ殃 asistenナ」ト din partea ECC Net, reナ」ea ce este cofinanナ」atト de Comisia Europeanト ナ殃 de autoritトη」ile naナ」ionale テョn domeniu ale statelor membre テョn toate ナ」トビile UE, precum ナ殃 テョn Norvegia ナ殃 Islanda.

テ始 2012 Centrele Europene ale Consumatorilor au テョnregistrat mai mult de 72.000 de cereri de informare ナ殃 reclamaナ」ii de la consumatori referitoare la achiziナ」iile transfrontaliere テョntre statele UE, Norvegia sau Islanda. Din cele 32.000 de reclamaナ」ii, aproximativ 60% sunt referitoare la comerナ」ul electronic, ceea ce demonstreazト tendinナ」a テョn creナ殳ere pentru achiziナ」iile online.

Aproape o treime din reclamaナ」ii se referト la sectorul de transporturi, 22% dintre acestea fiind despre transportul aerian.

テ始 comparaナ」ie cu anul precedent, un sector problematic テョn 2012 s-a dovedit a fi sectorul produselor medicale non-farmaceutice, al aparatelor ナ殃 echipamentelor terapeutice. Aceasta reflectト o tendinナ」ト テョn creナ殳ere a vテ「nzトビilor online a produselor ce furnizeazト de cele mai multe ori informaナ」ii nefondate sau テョnナ歹lトフoare asupra  calitトη」ilor medicale, de sトハトフate ale acestora, pastilele de slトッit fiind exemplul cel mai テョntテ「lnit.

テ始 2012, mai mult de jumトフate dintre reclamaナ」ii, care au necesitat intervenナ」ia Centrelor Europene ale Consumatorilor faナ」ト de comerciantul reclamat, au fost soluナ」ionate amiabil sau au fost redirecナ」ionate altor organisme de soluナ」ionare: 45% din reclamaナ」ii au fost テョncheiate cu succes dupト gトピirea pe cale amiabilト  a unei soluナ」ii de cトフre Centrul European al Consumatorilor implicat cu vテ「nzトフorul, 13% din reclamaナ」ii fiind transferate pentru soluナ」ionare altor organisme (ex. organisme ADR, autoritトη」i naナ」ionale テョn domeniu, instanナ」e).

Pentru simplificarea procedurilor, Centrele Europene ale Consumatorilor au oferit consumatorilor consiliere pentru ca aceナ殳ia sト窶毒殃 exercite singuri drepturile.
Raportul Anual furnizeazト o imagine de ansamblu asupra activitトη」ilor Reナ」elei Centrelor Europene ale Consumatorilor テョn anul 2012 subliniind cテ「teva cazuri de succes ale acesteia.

Reナ」eaua Centrelor Europene ale Consumatorilor este o reナ」ea Europeanト ce furnizeazト gratuit cetトη」enilor europeni consultanナ」ト ナ殃 suport テョn probleme transfrontaliere de consum, de exemplu atunci cテ「nd cトネトフorim folosim pentru achiziナ」ia pachetului de servicii turistice comerナ」ul electronic.

Reナ」eaua Centrelor Europene ale Consumatorilor acoperト 29 de state (toate statele membre UE plus Norvegia ナ殃 Islanda).

 

Autor Redactia 21 Februarie 2013, 09:21 Comunicate
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii

 

decathlon.ro

Publicitate