Consumatorii români devin mai constienti de drepturile lor

De Redactia 01 Martie 2013, 20:35 Comunicate
Campania Uniunii Europene pentru informarea consumatorilor din România - “E dreptul tau! Actioneaza!”, a fost lansata în iunie 2012, pentru a informa consumatorii din România cu privire la drepturile lor în tara, si în alte state membre.

Campania se axeaza pe trei teme majore, si, anume, garantia produselor, comertul online si pachetele de vacanta. Activitatile desfasurate includ publicitate TV, print si online, un website official - www.consumatoreuropean.ro, dezbateri cu comunitatea de afaceri si evenimente publice în aeroporturi, centre de cumparaturi, supermarket-uri si universitati, activitati care se vor desfasura pâna în luna mai 2013.


”Esti cetatean european si ai drepturi. E dreptul tau! Actioneaza!”, sloganul campaniei Uniunii Europene pentru informarea consumatorilor din România, este pe cale sa intre în limbajul cotidian, releva Eurobarometrul “Drepturile Consumatorilor în România”, dat publicitatii pe 28 februarie 2013.

Potrivit studiului, realizat în toamna anului 2012, mai mult de jumatate (55%) din populatia urbana a României  afirma ca a vazut sau a auzit mesaje despre drepturile consumatorilor în ultimele luni, iar 45% dintre acestia si-au amintit spontan sloganul campaniei de informare a Uniunii Europene, ”Esti cetatean european si ai drepturi. E dreptul tau! Actioneaza!”.

Din momentul lansarii campaniei, în iunie 2012, în total 85% din populatia urbana a României a întâlnit mesaje, anunturi publicitare sau stiri despre drepturile consumatorilor, ori îsi aduce aminte de mesajele legate de principalele teme ale campaniei, 83% considerând utile informatiile primite.

Consumatorii au devenit mai constienti de drepturile pe care le au atunci când întâmpina probleme cu un laptop/calculator defect sau cu un pachet de vacanta, ori cu privire la cumparaturile online si transportul aerian. În general, informatiile primite au fost evaluate ca fiind usor de retinut, usor de înteles si convingatoare.

Studiul a analizat, de asemenea, perceptia românilor asupra modului în care comerciantii respecta drepturile si regulile de protectie a consumatorilor, si se poate observa o îmbunatatire considerabila fata de 2011. Companiile de telefonie fixa sau mobila respecta drepturile consumatorilor, au sustinut 78% dintre români, urmate de supermarketuri/hipermarketuri si magazinele care comercializeaza electrocasnice sau aparate elecronice (73%) si companiile aeriene de linie sau charter (67%).

Pe de alta parte, încrederea în banci sau alti furnizori de credite, în furnizorii de Internet, companiile de teleshopping si agentiile de turism/tur-operatori este la un nivel mai scazut, desi s-au observat unele îmbunatatiri fata de 2011.

De asemenea, trei respondenti din cinci sunt de parere ca sistemul judiciar din România nu este eficient în sanctionarea comerciantilor care au un comportament incorect fata de consumatori. În cazul în care ar întâmpina o problema, majoritatea s-ar adresa asociatiilor non-guvernamentale pentru consumatori, acestea reprezentând si entitatile din România în care românii au cea mai mare încredere pentru a obtine informatii despre drepturile lor si sprijin pentru solutionarea unei probleme privind drepturile consumatorilor.

 

Autor Redactia 01 Martie 2013, 20:35 Comunicate
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii