CE publica Editia de primavara a Tabloului de bord al pietelor de consum

De Redactia 30 Mai 2012, 14:04 Comunicate
Editia de primavara a Tabloului de bord al pietelor de consum, publicata cu ocazia Summitului european dedicat consumatorilor 2012 arata ca în 2011, pentru al doilea an la rând dupa declinul din 2009, s-au înregistrat îmbunatatiri în multe tari ale UE.

Conditiile privind situatia consumatorilor se masoara, de exemplu, prin încrederea consumatorilor în autoritati, comercianti cu amanuntul si organizatii ale consumatorilor, în siguranta produselor, prin eficienta solutionarii diferendelor si satisfactia fata de tratamentul reclamatiilor.

Tabloul de bord indica, de asemenea, ca nu este la fel de usor pentru consumatori sa cumpere din strainatate fata de propria tara, ceea ce înseamna ca nu au acces la o paleta mai larga de alegere si la economii cu beneficii potentiale de pâna la 204 miliarde EUR pe an.
 
John Dalli, comisarul pentru sanatates si consumatori, a declarat: „Fac apel la responsabilii politici si la partile interesate la nivel national sa utilizeze rezultatele tabloului de bord de astazi pentru a construi un mediu de calitate pentru consumatori.

Numai consumatorii care îsi cunosc drepturile si stiu cum sa le utilizeze pot exploata pe deplin poten?ialul pietei unice de dezvoltare a inovarii si de crestere economica, asa ca este vital sa se creeze conditiile corespunzatoare pentru a valorifica aceasta capacitate în beneficiul economiei, consumatorilor si întreprinderilor din Europa."

Noua Agenda UE pentru consumatori 2014-2020 este menita sa confere drepturi consumatorilor si sa le întareasca încrederea si cunostintele, furnizându-le instrumentele necesare pentru a putea participa în mod activ pe piata, pentru a face ca piata sa fie functionala din punctul lor de vedere, pentru a le permite sa-si exercite puterea de a alege si de a-si vedea drepturile aplicate în mod adecvat.

Odata adoptate, propunerile aflate în prezent în discutie privind mecanisme de solutionare a litigiilor cu comerciantii fara a fi nevoie sa se faca apel la justitie (solutionare alternativa si online a litigiilor - SAL/SOL), vor ajuta consumatorii europeni sa îsi rezolve problemele indiferent unde si cum achizitioneaza un produs sau un serviciu în UE.


 

Autor Redactia 30 Mai 2012, 14:04 Comunicate
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii

 

decathlon.ro

Publicitate