Săptămână internațională pentru Inspectoratul Școlar Județean Brăila

De Redactia 04 Martie 2018, 14:36 Invatamant

siglaInspectoratul Școlar Județean Brăila derulează, timp de trei ani, în calitate de partener, alături de instituții din Franța, Italia și Turcia, proiectul Erasmus plus (nr. de referință 2017-1-FR01-KA201-037402) cu titlul ,,Prévenirl’illettrisme par l’innovationpédagogique et la coopération avec les familles’’ (Prevenirea analfabetismului prin inovare pedagogic și prin colaborarea cu familiile), un parteneriat strategic pentru susținerea inovării și schimb de bune practici.

În perioada 18 februarie 2018 – 24 februarie 2018, s-a desfășurat la Beauvais, în Franța, prima activitatea de formare, predare, învățare  a acestui proiect, organizată de către Departamentul de Formare Continuă și Inserție profesionala (GIP FORINVAL) din cadrul Academiei din Amiens - Franța, coordonatorul proiectului.

Inspectoratul Școlar Județean Brăila a fost reprezentat de o echipă formată din inspectorul școlar pentru proiecte educaționale, prof. Daniela Petre, inspectorul școlar pentru limba română, prof. Georgian Troia, inspectorul școlar pentru învățământul special, prof. Vasilica Vargă, inspectorul școlar pentru educație timpurie, prof. Cristina Mangiurea și inspectorul școlar pentru fizică ș ichimie, prof. Mariana Constantinescu.
 
Activitatea a propus participanților prezentarea metodei ROLL (http://www.roll-descartes.net/) al carui obiectiv principal este prevenirea analfabetismlui. ROLL aduce in prim-plan pedagogia ințelegerii textelor scrise, una dintre priorităţile sistemelor de învăţământ din ţările partenere, metoda bazându-se pe ACT (Atelier Comprehension du Texte - atelierele de înțelegere a textelor).
 
Această metodă utilizată de cadrele didactice din Franța vine în sprijinul elevilor alofoni, oferindu-le strategii de lectură și de înțelegere a diferitelor tipuri de texte. Participanții au asistat  la ateliere demostrative susținute de profesori din cadrul unităților de învățământ din Beauvais. Sub stricta îndrumare a profesorului rolleur, elevii alofoni construiesc strategii de lectură adaptate fiecărui tip de text. Sunt 9 Competențe pe care un elev trebuie să le însușească prin participarea la ACT: înțelegerea generală a textului, sensul literar, inferențele, personajele, timpul și spațiul, logica textului, sintaxa, lexicul, relația dintre text și imagine.

Scopul  acestui proiect Erasmus plus este de a sprijini școlile în lupta împotriva a analfabetismului și abandonului școlar, o problema cu care se confruntă fiecare dintre parteneri.

Produsele intelectuale inovatoare care vor fi realizate în acest proiect vor complete metodele și mijoacele existente. Acestea vor fi testate la nivelul unităților școlare în fiecare dintre țările membre și vor face obiectul organizării unor evenimente de diseminare la nivel local, național și european.
Proiectul își propune, de asemenea, să genereze un impact cât mai mare, atât la nivelul grupurilor țintă identificate cât și la nivelul tuturor beneficiarilor: unități de învățământ, comunitatea locală, națională și chiar internațională.

Reuniunea transnațională a oferit participanților posibilitatea de putea prezenta obiectivele proiectului în cadrul unei recepții organizată de Consiliul Judetean din orașul Beauvais. Nu a lipsit schimbul de bune practice în domeniul educațional între delegația brăileană și partenerii din străinătate.

Întreaga reuniune transnațională a avut drept scop lărgirea planului educațional de cercetare, prin colaborarea cu partenerii din cele 4 țări participante la proiect, în ideea unui ecou cât mai mare pe plan internațional în zona științifică care are în prim-plan elevii.

comunicat de presă ISJ Brăila

 

Autor Redactia 04 Martie 2018, 14:36 Invatamant
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii