Farmacia inimii ne îmbolnaveste la cap

De Alexandrina Iordache 10 Decembrie 2014, 01:23 Editorial

E vremea sarbatorilor de iarna. Acum, parca mai mult ca în orice alta perioada a anului, suntem ”bombardati” de reclame, unele decente altele foarte agresive facute parca sa agaseze clientii carora, chipurile, li se adreseaza.

Specialistii în domeniu recunosc ca reclama e sufletul comertului dar o vorba din popor spune ca reclama, mai ales cea agresiva, o faci la produsele care nu se vând. Nu stiu cât adevar cuprinde cele doua afirmatii. Un lucru stiu sigur: sunt unele reclama jalnice, agresive, care te fac sa ocolesti acele produse sau servicii.

As exemplifica, ca nespecialist în domeniu, reclama unei farmacii. Daca la început reclama era decenta, acceptabila, acum a devenit foarte agresiva, obositoare. Cred ca nu este post de televiziune pe care sa nu fie difuzata. Puteti spune ca nu ma obliga nimeni s-o privesc. Asta si fac, schimb imediat programul. Dar surpriza! Si pe acela nu scap de reclama la farmacia inimii.

Oare vânzarile de medicamente la preturi ”mici, mici de tot” ale acestei farmacii sunt asa de mici încât se simte nevoia unei reclame asa de agresive? Sa ne oprim putin asupra actualei reclame care ne inunda casele.

Dupa ce politicienii ne-au împartit în buni si rai, salariati si asistati sociali, vine acum farmacia inimii sa ne împarta iar pe provincii istorice. Stiam ca toti suntem români. Aflam din reclama ca suntem iar împartiti ba mai mult schilodesc costumul popular si graiul zonelor tarii carora, chipurile, le ofera medicamente la preturi foarte „mici” de parca le-ar da cadou de sarbatori. Jalnica reclama ca sa nu mai vorbesc de cei care o ”interpreteaza”.

Decât sa cheltuie bani, si cred ca nu putini, pe reclame agresive mai bine ar contribui la tratamentul bolnavilor de cancer sau de alte boli. Chiar posturile de televiziune la care îsi fac reclama prezinta cazuri disperate de copii bolnavi care au nevoie de ajutor pentru tratament în tara sau strainatate.

Am o nedumerire totusi. Românii de etnie maghiara sau germana nu sunt clienti? Lor de ce nu le aduc multumiri si nu-i invita sa le treaca pragul?

Daca farmacia cu pricina este farmacia inimii, ar trebui sa tragem cumva concluzia ca si corpul omenesc este tratat pe bucati asa cum este tratata tara în reclama? Oare vom avea o farmacie a picioarelor, una a mâinilor, alta a organelor interne sau a capului? Da, a capului e necesara pentru ca le lipseste unora.

Eu n-am trecut pragul farmaciei în cauza si n-am s-o fac niciodata. Este efectul reclamei agresive pe care si-o face. Prefer farmacia de lânga casa unde gasesc medicamentele de care am nevoie si la preturi la fel de mici.

 

Autor Alexandrina Iordache 10 Decembrie 2014, 01:23 Editorial
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii