Noile State Membre au un important potenţial de a contribui la creşterea competitivităţii industriei Uniunii Europene
Adriana Ţicău, vicepreşedinta Comisiei de Transport şi Turism (TRAN) din Parlamentul European şi membru al comisiei Industrie, Cercetare şi Energie, a declarat aseară la Bruxelles, la finalul audierilor comisarului desemnat pentru a coordona portofoliul de Industrie şi Antreprenoriat în viitoarea Comisie Europeană că "noile State Membre au un important potenţial de a contribui la creşterea competitivităţii industriei Uniunii Europene. Pentru ca acest potenţial să fie valorificat este nevoie de măsuri bine ţintite ale Comisiei Europene, inclusiv măsuri speciale de creditare, care să permită retehnologizarea în vederea reducerii emisiilor poluante în acele zonele care au industrii cu tehnologie învechită şi necesită investiţii."
În cursul audierii, Adriana Ţicău i-a adresat comisarului desemnat următoarea întrebare: "Criza economică şi financiară a afectat grav IMM-urile, dar şi marile întreprinderi din industria energetică, metalurgică, constructoare de maşini şi de nave. În acelaşi timp, respectarea angajamentelor din pachetul energie - schimbări climatice pentru reducerea emisiilor poluante reprezintă o provocare pentru întreprinderile din sectoarele industriale mari consumatoare de energie. Aceasta provocare este încă mult mai importantă pentru întreprinderile din State Membre din estul Europei care necesită investiţii substanţiale pentru modernizare şi re-tehnologizare, astfel încât producţia să se realizeze cu emisii poluante reduse. Astăzi, principala preocupare a cetăţenilor europeni este pierderea locurilor de muncă. Domnule comisar desemnat, care sunt masurile pe care le aveţi în vedere pentru a reduce şomajul din sectoarele industriale şi pentru a asigura investiţiile necesare modernizării întreprinderilor din industria grea şi din sectorul energetic şi reducerea emisiilor de CO2, în special în noile State Membre?"
În răspunsul la întrebarea adresată de vicepreşedinta Comisiei de Transport şi Turism (TRAN) din Parlamentul European, Antonio Tajani a arătat că este foarte dificil să fie rezolvată problema şomajului doar luând în considerare competenţele Comisiei Europene. Comisarul desemnat a subliniat că încurajează Statele Membre să utilizeze Fondul de Ajustare la Globalizare, Fondul Social European şi fondurile structurale pentru programe de restructurare şi inovare. Strategia susţinută de Antonio Tajani se axează pe crearea de IMM-uri care să îi poată prelua pe cei care îşi pierd locul de muncă în întreprinderile mari. De asemenea, candidatul a arătat că e nevoie de sprijin pentru implementarea "Small business act", pentru că astfel se vor crea locuri de muncă.
De asemenea, deputata europeană i-a solicitat candidatului la postul de comisar pentru industrie şi antrepenoriat să îşi exprime punctul de vedere asupra faptului ca în Statele Membre noi exista forţa de munca înalt calificată, dar marile întreprinderi au încă instalaţii industriale cu tehnologii care necesită investiţii mari pentru modernizare şi re-tehnologizare. "Trebuie sa menţionez că în noile State Membre emisiile poluante au scăzut masiv între 1990 şi 2005. De exemplu, în România reducerea a fost de 43%. Acest lucru nu se datorează neapărat unor procese industriale mai ecologice sau mai eficiente energetic, ci unui proces de restructurare care, din păcate, a însemnat închiderea unor unităţi productive şi pierderea multor locuri de muncă. Per total, UE beneficiază de aceste reduceri de emisii poluante pentru a se încadra în angajamentele protocolului Kyoto şi de aceea consider că aceste state necesită un sprijin special. Care sunt masurile pe care le aveţi în vedere pentru a evita delocalizarea şi a încuraja dezvoltarea industriala în noile State Membre care pot contribui semnificativ la competitivitatea economiei europene?"
Candidatul la postul de comisar Antonio Tajani a arătat că delocalizarea se produce în special înspre zone cu înaltă tehnologie. De asemenea, Antonio Tajani a subliniat că întreprinderile sunt responsabile de restructurarea lor şi nu Uniunea Europeană. De aceea, ajutoarele de stat trebuie să fie limitate şi bine ţintite. De asemenea, candidatul la postul de comisar şi-a exprimat intenţia de a organiza o întâlnire cu miniştrii industriilor din Statele Membre pentru a fi evaluată starea de fapt a industriilor europene.
Parlamentul European va supune votului in plen componenţa Comisiei Europene pentru 2009-2014 la data de 26 ianuarie 2010.
Antonio Tajani a deţinut în perioada 2008-2009 postul de comisar pentru transport şi, în aceasta calitate a avut printre responsabilităţi politica spaţială europeană (proiectele Galileo, EGNOS) şi dezvoltarea turismului, domenii care vor face parte din portofoliul viitorului comisar pentru Industrie şi Antreprenoriat.
În cursul audierii, Adriana Ţicău i-a adresat comisarului desemnat următoarea întrebare: "Criza economică şi financiară a afectat grav IMM-urile, dar şi marile întreprinderi din industria energetică, metalurgică, constructoare de maşini şi de nave. În acelaşi timp, respectarea angajamentelor din pachetul energie - schimbări climatice pentru reducerea emisiilor poluante reprezintă o provocare pentru întreprinderile din sectoarele industriale mari consumatoare de energie. Aceasta provocare este încă mult mai importantă pentru întreprinderile din State Membre din estul Europei care necesită investiţii substanţiale pentru modernizare şi re-tehnologizare, astfel încât producţia să se realizeze cu emisii poluante reduse. Astăzi, principala preocupare a cetăţenilor europeni este pierderea locurilor de muncă. Domnule comisar desemnat, care sunt masurile pe care le aveţi în vedere pentru a reduce şomajul din sectoarele industriale şi pentru a asigura investiţiile necesare modernizării întreprinderilor din industria grea şi din sectorul energetic şi reducerea emisiilor de CO2, în special în noile State Membre?"
În răspunsul la întrebarea adresată de vicepreşedinta Comisiei de Transport şi Turism (TRAN) din Parlamentul European, Antonio Tajani a arătat că este foarte dificil să fie rezolvată problema şomajului doar luând în considerare competenţele Comisiei Europene. Comisarul desemnat a subliniat că încurajează Statele Membre să utilizeze Fondul de Ajustare la Globalizare, Fondul Social European şi fondurile structurale pentru programe de restructurare şi inovare. Strategia susţinută de Antonio Tajani se axează pe crearea de IMM-uri care să îi poată prelua pe cei care îşi pierd locul de muncă în întreprinderile mari. De asemenea, candidatul a arătat că e nevoie de sprijin pentru implementarea "Small business act", pentru că astfel se vor crea locuri de muncă.
De asemenea, deputata europeană i-a solicitat candidatului la postul de comisar pentru industrie şi antrepenoriat să îşi exprime punctul de vedere asupra faptului ca în Statele Membre noi exista forţa de munca înalt calificată, dar marile întreprinderi au încă instalaţii industriale cu tehnologii care necesită investiţii mari pentru modernizare şi re-tehnologizare. "Trebuie sa menţionez că în noile State Membre emisiile poluante au scăzut masiv între 1990 şi 2005. De exemplu, în România reducerea a fost de 43%. Acest lucru nu se datorează neapărat unor procese industriale mai ecologice sau mai eficiente energetic, ci unui proces de restructurare care, din păcate, a însemnat închiderea unor unităţi productive şi pierderea multor locuri de muncă. Per total, UE beneficiază de aceste reduceri de emisii poluante pentru a se încadra în angajamentele protocolului Kyoto şi de aceea consider că aceste state necesită un sprijin special. Care sunt masurile pe care le aveţi în vedere pentru a evita delocalizarea şi a încuraja dezvoltarea industriala în noile State Membre care pot contribui semnificativ la competitivitatea economiei europene?"
Candidatul la postul de comisar Antonio Tajani a arătat că delocalizarea se produce în special înspre zone cu înaltă tehnologie. De asemenea, Antonio Tajani a subliniat că întreprinderile sunt responsabile de restructurarea lor şi nu Uniunea Europeană. De aceea, ajutoarele de stat trebuie să fie limitate şi bine ţintite. De asemenea, candidatul la postul de comisar şi-a exprimat intenţia de a organiza o întâlnire cu miniştrii industriilor din Statele Membre pentru a fi evaluată starea de fapt a industriilor europene.
Parlamentul European va supune votului in plen componenţa Comisiei Europene pentru 2009-2014 la data de 26 ianuarie 2010.
Antonio Tajani a deţinut în perioada 2008-2009 postul de comisar pentru transport şi, în aceasta calitate a avut printre responsabilităţi politica spaţială europeană (proiectele Galileo, EGNOS) şi dezvoltarea turismului, domenii care vor face parte din portofoliul viitorului comisar pentru Industrie şi Antreprenoriat.
Scrie un comentariu
Comentarii
Vezi toate comentariile
Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.
Scrie un comentariu