Statele membre UE trebuie să consolideze în continuare aplicarea drepturilor pasagerilor care utilizează transportul aerian

De Redactia 19 Mai 2014, 15:47 Euro
Comisia Europeană a publicat un document care analizează modul în care au fost tratate plângerile privind drepturile pasagerilor, precum și modul în care a fost aplicată legislația în sectorul european al transportului aerian între 2010 și 2012. Analiza arată că plângerile adresate autorităților naționale, prin care se solicitau compensații și asistență, au revenit la nivele mai scăzute după anul 2010, care a reprezentat o excepție (în contextul crizei provocate de norul de cenușă vulcanică, al întreruperilor datorate ninsorilor).

De asemenea, companiile aeriene sunt sancționate în numai 1% din cazuri, majoritatea plângerilor fiind soluționate fără a fi nevoie să se recurgă la astfel de măsuri pentru a asigura aplicarea legislației. În general, numărul plângerilor din partea persoanelor cu handicap și a persoanelor cu mobilitate redusă cu privire la problemele în materie de transport aerian este în continuare foarte redus și nu au fost aplicate sancțiuni companiilor aeriene pentru astfel de cazuri.

Statisticile se bazează pe datele furnizate de către organismele naționale de asigurare a aplicării legii (ONA) din cele 28 de state membre, precum și din Islanda, Norvegia și Elveția. Principalele constatări ale raportului sunt următoarele:

Numărul de plângeri primite de către ONA în temeiul regulamentului de stabilire a compensațiilor și a asistenței acordate pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și a anulării sau a întârzierii prelungite a zborurilor a fost de 91 726 în 2010, de 52 675 în 2011 și de 56 478 în 2012.

În perioada de raportare, ONA au fost reticente în ceea ce privește sancționarea transportatorilor aerieni care nu au respectat legislația. S-au aplicat sancțiuni doar în puțin mai mult de 1% din cazuri. Acest lucru arată că sancțiunile reprezintă în continuare ultima soluție, după ce toate celelalte mijloace de a asigura conformitatea au eșuat.

Cu toate acestea, sancțiunile impuse de către ONA companiilor aeriene care nu au respectat legislația sunt tratate și puse în aplicare cu mai multă rigurozitate. Prin urmare, în ciuda numărului redus de sancțiuni, acestea încep să fie mai mult decât un simplu avertisment pe hârtie.

Numărul plângerilor primite de către ONA în temeiul regulamentului care stabilește drepturile persoanelor cu handicap și ale persoanelor cu mobilitate redusă pe durata călătoriei pe calea aerului [Regulamentul (CE) nr. 1107/2006] a fost de 128 în 2010 și de 111 în 2011. Numărul a crescut la 275 în 2012, însă această creștere reprezintă doar efectul statisticilor utilizate – începând cu acel an, au fost incluse și datele pentru Regatul Unit – și nu reflectă o tendință. Nu au fost impuse sancțiuni transportatorilor aerieni.

În perioada 2010-2012, în România au fost înregistrate 140, 406 și,respectiv, 365 de plângeri privind respectarea drepturilor pasagerilor în domeniul transportului aerian. Doar o mică parte a acestor plângeri au fost reținute în vederea sancționării (între 9 și 3% în aceeași perioadă), majoritatea lor fiind soluționate fără a fi nevoie de măsuri de acest tip.
Reprezentanta Comisiei Europene în România

 

Autor Redactia 19 Mai 2014, 15:47 Euro
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii