TelVerde pentru obtinerea de informatii specifice domeniilor Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice

De Redactia 02 Septembrie 2014, 00:17 Utile
Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice a lansat, marti, 26 august 2014, serviciul telefonic de informare TelVerde. 0 800 86 86 22, număr de telefon gratuit, apelabil din oricare rețea, la care cetățenii pot obține informații specifice domeniilor MMFPSPV.

Serviciul de telefonie 0 800 86 86 22 este disponibil de Luni până Vineri, între orele 09.00-22.00. Este vorba despre o linie de acces direct la informaţiile specifice domeniilor gestionate de MMFPSPV, și anume:

- politici publice;
- pensii și asigurări sociale;
- asistenţă socială;
- protecţia persoanelor cu dizabilități;
- protecţia drepturilor lucrătorilor;
- protecția sănătăţii şi securităţii în muncă;
- protecţia drepturilor copilului adopții;
- legislația muncii.

Scopul acestui serviciu este acela de a facilita accesului cetăţenilor la informaţiile din domeniul social, în vederea creşterii transparenţei administraţiei publice şi a creșterii încrederii cetăţenilor, prin simplificarea barierelor administrative şi prin reducerea timpului alocat furnizării acestor servicii, precizeaza comunicatul de presa dat publicitatii de MMFPSPV.

"Prin TelVerde, oamenii vor primi informația mult mai repede și vor ști unde să se adreseze pentru a-și rezolva o problema sau alta. Este important să simplificăm accesul oamenilor la informațiile dorite",
a declarat ministrul Rovana Plumb.

Acelasi comunicat mentioneaza ca:
”TelVerde este un serviciu telefonic gratuit şi va funcţiona utilizând o bază de date formată dintr-un set de întrebări frecvente şi răspunsuri clare pentru fiecare domeniu în parte. Răspunsurile furnizate de către operatorii call-center-ului sunt elaborate de MMFPSPV și vor fi actualizate permanent în funcție de feed-back-ul primit din partea cetățenilor. În cazul în care răspunsurile la întrebările formulate de public vor necesita un timp de consultare cu experţi ai ministerului, solicitarea va fi transmisă electronic persoanelor abilitate din cadrul MMFPSPV şi va fi soluționată conform procedurilor de comunicare aprobate”.

Informații utile:


În anul 2013, MMFPSPV a primit 38.892 scrisori oficiale şi petiţii în baza OG nr. 27/2002 și alte 460 solicitări în baza Legii 544/2001. În același an, au fost soluţionate 1.123 petiţii adresate de către cetăţeni pe contul pilot de facebook al MMFPSPV și au au fost acordate 230 audienţe.

Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice lansează, totodată, un banner web flash care poate fi vizionat pe site-ul ministerului, www.mmuncii.ro , precum și pe site-urile instituțiilor aflate în subordinea și sub autoritatea MMFPSPV, precum http://www.copii.ro; www.prestatiisociale.ro; www.inspectmun.ro; www.anofm.ro; www.cnpp.ro;

Implementarea serviciului TelVerde se realizează prin proiectul "Modernizarea serviciilor publice de informare și relaționare cu cetățenii, din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice" - cod SMIS 13264, proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative 2007 - 2013, Axa prioritară 2 – „Îmbunătăţirea calităţii și eficienţei furnizării serviciilor publice, cu accentul pus pe procesul de descentralizare", Domeniul major de intervenţie 2.2 „Îmbunătăţirea calităţii și eficienţei furnizării serviciilor" precizeaza comunicatul amintit.

 

Autor Redactia 02 Septembrie 2014, 00:17 Utile
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii