Teste de viteza pe ruta Bucureşti – Braşov; rezultatul, timp de mers aproximativ 2h!

De Alexandrina Iordache 23 Ianuarie 2015, 09:23 Utile

compartiment trenIn ultimul timp tot mai putina lume calatoreste cu trenul. Intrebarea este de ce acest mijloc de transport, înainte foarte aglomerat, acum nu mai constituie o optiune. Este simplu de raspuns: pret mare, conditiile de calatorie si timpul.

In ultimii ani conditiile de calatorie cu trenul s-au îmbunatatit mult. Cât priveste pretul, CFR Calatori face eforturi sa supravietuiasca economiei de piata prin oferte avantajoase si abonamente, timpul în care este parcursa distanta este însa foarte mare. Distante care înainte erau parcurse cam într-o ora acum sunt parcurse în doua ore. Trenul merge asa de încet încât poti sa-l întreci daca mergi pe jos pe lânga el. Vezi ruta Faurei-Buzau si nu numai.

Aflam dintr-un comunicat dat publicitatii ca, în prezent, CFR Calatori are în preocupari si reducerea timpilor de mers; deocamdata a facut teste de viteza pe ruta Bucuresti Nord-Brasov  iar rezultatul a dovedit ca timpul de calatorie poate fi redus, la anumite trenuri, de la 2 ore si 40 de minute la aproximativ 2 ore. Este un început. Sa speram ca se va extinde acest lucru si pe alte rute, asa cum promite compania.

Detalii în comunicatul anexat:
 
”Miercuri, 21 ianuarie 2015, CFR Călători a efectuat un test de parcurs cu un tren de probă pe ruta Bucureşti Nord – Braşov şi retur pentru determinarea posibilităţilor tehnice de reducere a timpilor de mers.
 
Reabilitarea infrastructurii feroviare contribuie la îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie, prin creşterea gradului de confort și siguranţă iar prin viteze maxime de circulaţie Ministerul Transporturilor și CFR Călători intenționează să reducă duratele de parcurs între Bucureşti şi Braşov, la fel cum începând cu sezonul estival 2014 a fost posibil pe ruta Bucureşti – Constanţa.
 
La proba de ieri, pe distanţa Bucureşti Nord – Braşov, trenul a parcurs 2 ore şi 13 minute la dus (cu trei opriri), iar la întoarcere a parcurs 1 oră şi 58 de minute, fără opriri. Viteza maximă de circulație a fost de 140 km/h între București și Florești Prahova. Trenul a fost compus dintr-o locomotivă electrică şi cinci vagoane modernizate.
 
În perioada următoare se vor mai realiza şi alte teste, iar în urma analizelor există posibilitatea implementării în traficul zilnic a acestui proiect. “Suntem conștienți de faptul că pasagerii își doresc să ajungă într-un timp cât mai scurt la destinație. Ne dorim să dispunem de materialul rulant adecvat necesar şi de o infrastructură feroviară modernă. Şi chiar dacă nu ne putem compara cu ţări în care trenurile merg cu 300 km la oră,  până la realizarea investițiilor necesare, CFR Călători îşi propune să îmbunătăţească şi să respecte timpii de parcurs pentru circulația în condiții de siguranță. Mulțumim pentru înțelegere tuturor celor care aleg trenurile noastre” a declarat Directorul Operațional al CFR Călători, domnul Adrian Vlaicu.
 
În prezent, distanța dintre București Nord și Brașov este parcursă de majoritatea trenurilor, în medie, în două ore și 40 de minute, iar trenurile IC 346, IC 347 parcurg această distanţă în două ore şi 30 de minute”.
 
CFR Calatori

 

Autor Alexandrina Iordache 23 Ianuarie 2015, 09:23 Utile
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii