Zi de septembrie la Mamaia

De Alexandrina Iordache 08 Septembrie 2012, 21:48 Turism
Sunt zile in care iti merge din plin de dimineata. De o astfel de zi am avut parte si eu in 6 septembrie a.c. Impreuna cu cei doi copii am mers la Mamaia, dupa 40 de ani. Ani de zile mi-am efectuat concediul in aproape toate statiunile de pe litoral. Era aglomeratie mare, muzica la maximum, plaja murdara si un calvar sa gasesti un loc pe plaja. Era inainte de 1989.

M-am hotarat sa revad Mamaia intr-o perioada mai putin aglomerata. Am plecat dimineata din Braila, am trecut Dunarea cu bacul - culmea, fara a astepta prea mult, iar dupa oprirea la o cafea la Popasul Caprioara ne-am continuat drumul admirand Muntii Dobrogei.

Am facut un mic ocol pentru a vizita Histria si o scurta oprire in unul din cochetele foisoare ale unicului restaurant de aici. Inainte de a intra in Mamaia am facut un scurt popas pe plaja din Cornu. Aici am descoperit o plaja destul de lata, foarte curata, cu umbrelute acoperite cu stuf. Si desi eram in septembrie mai erau inca destul de multi turisti.

Mamaia ne-a intampinat cu un soare bland, temperatura in aer de 30 grade, cea a apei marii de 18 grade si un vant care adia usor dar suficient ca apa marii sa formeze valuri mici care se spargeau la mal. Plaja destul de curata, apa marii curata si calda de nu-ti venea sa mai iesi din ea si inca destui turisti. Sa gasesti un loc pe plaja nu era nici-o problema.

Am admirat telegondolele frumos colorate care-si faceau obisnuitul traseu deasupra statiunii, unele cu oameni, altele goale, semn clar ca sezonul estival s-a terminat.

N-am mai intalnit si n-am mai auzit strigatele vanzatorilor ambulanti, obisnuiti ai plajelor, a lipsit - ca de altfel in toata statiunea - muzica data la maximum. Nicaieri nu era aglomeratie, nici la chioscurile cu produse alimentare, nici la cele cu suveniruri si nici in locurile de agrement.

Deci totul aproape perfect. Cireasa de pe tort a fost masa de pranz. Din zecile de localuri insirate in zona Cazinou din Mamaia intuitia baiatului meu a ales bine. Am intrat intr-un local cochet si curat. Surpriza mare a fost dupa ce am gustat mancarea. Atunci localul a capatat pentru noi nume: PAPA RAZZI.

Totul aici arata respectul pentru client: vecinatatea marii, mobilierul, curatenia, muzica si mai ales servirea. A durat mai mult sa ne hotaram asupra meniului decat aducerea lui la masa. Am fost serviti de un tanar pe care-l chema Gabriel si de o domnisoara draguta al carei nume nu-l cunosc. Foarte rapizi si discreti.

Si acum despre mancare: exceptionala. Felicit bucatarul, un anonim pentru clienti, care ne-a oferit cea mai gustoasa mancare pe care am mancat-o vreodata la un restaurant.

Am servit cate o supa de pui cu taitei (foarte buna), paste italiene cu sos de rosii - fiica iar baiatul pui la ceaun cu mamaliguta. Eu mi-am comandat o tochitura cu mamaliguta si branza. Nu-ti venea sa inghiti mancarea, ai fi tinut-o cat mai mult in gura ca sa-i savurezi gustul. Carnea se topea in gura, mamaliguta si pastele un deliciu.

Puiul la ceaun si tochitura au fost aduse la masa in ceaunele mici de tuci (de o portie) sub care flacara unui arzator le tinea calde pana terminai de servit. Am completat meniul cu o limonada de lamaie cu gheata si apa plata.

A fost un pranz exceptional. Preturile au fost mai mici decat cele practicate in Braila iar felul cum a fost pregatita si servita mancarea da clasa multor restaurante cu pretentii.

Recomand cu caldura, celor care ajung in Mamaia, acest local. Se numeste Papa Razzi si este situat in zona Cazinou (tel.0766.50.29.91). Nu veti regreta.

Tarziu, noaptea, ne-am intors la Braila. A fost o zi de neuitat si in care toate mi-au mers toate din plin.