Despre tehnici de comunicare la liceele din Făurei şi Ianca

De Alexandrina Iordache 15 Iunie 2014, 20:57 Stiri din judet
.Zilele trecute, la liceele “George Vâlsan” din Făurei şi “Constantin Angelescu” din Ianca, elevii din clasele a IX-a B şi respectiv a IX-a C au avut parte la disciplina logică, argumentare şi comunicare de o lecţie inedită, intitulată ”Persuasiune şi manipulare, unde, sub coordonarea prof.Ionel Lăzărică, au dezbătut nenumărate exemple din domeniul vast al tehnicilor de pesuasiune şi manipulare.

Este cunoscut faptul că persuasiunea este modalitate de argumentare, prin intermediul căreia,  încercăm să determinăm o persoană sau o mulţume de oameni să creadă, sau să facă un anumit lucru. Aceasta se bazează pe argumente silogistice sau pe argumente eliptice şi nu conţine intenţionalitate negativă (nu ascunde faptele şi le evidenţiază doar pe cele favorabile scopului urmărit). Au fost analizate în acest sens reclamele comerciale.

Activitatea a fost relevantă, fiindcă au fost evidenţiate aspecte inedite, cu privire la persuasiunile din viaţa de zi cu zi, din care elevii au avut, cu siguranţă, ce să înveţe, ne-a declarat prof.Stefănuţ Dragomir, directorul liceului din Ianca.

Pe de altă parte, manipularea este varianta malefică a persuasiunii, fiind caracterizată de intenţionalitate negativă (ascunde sau deformează faptele şi încalcă normele morale, pentru îndeplinirea obiectivelor stabilite).

Printre tipurile de manipulări expuse au fost analizate cu precădere tehicile folosite de Mossad, dar şi fragmente din operele scriitorilor şi oamenilor politici N.Machiavelli, V.Volkoff şi V.I. Lenin.
 
Fiind prezentate manipulările medii şi mari, s-a insistat pe tehnicile “dezumanizării” victimelor (victimele sunt prezentate ca fiinţe non-umane - naziştii afirmau că evreii exterminaţi în lagăre erau suboameni) dar şi pe tehnicile influenţării întregii culturi în care trăieşte individul (modificarea comportamentului individual, integrarea în grup şi inducerea sentimentului de supunere necondiţionată faţă de autoritate) specifice regimurilor nazist şi comunist.

În acest sens au fost analizate, pe larg, fragmente edificatoare din lucrarea “Experimentul Piteşti-reeducarea prin tortură” - Lirica de detenţie anticomunistă, ediţia a XI-a, Piteşti, 30 septembrie-2 octombrie 2011, care conţine comunicări prezentate la Simpozionul Internaţional organizat în perioada menţionată, lucrarea în cauză find considerată edificatoare pentru înţelegerea fenomenului manipulărilor de mase, organizate de regimul communist.

Au fost analizate poeziile lui Radu Gyr şi alte lucrări din lirica de detenţie anticomunistă şi fragmente din comunicarea intitulată ”Lanţuri pentru ciulinii Bărăganului. Mărturii ale foştilor deţinuţi politici brăileni, despre suferinţa din umbra zidurilor comuniste” prezentată de profesorul de la clasă, la simpozion, fragmente în care sunt relatate activităţile şi detenţia unor foşti deţinuţi politici brăileni, respectiv Grigore Ciobică şi Mihail Pal.

”Consider că au fost relevante aspectele privitoare la foştii deţinuţi politici brăileni, care, la vărsta de 16 ani, au organizat, cu maximă seriozitate, organizaţii subversive care să lupte,  cu mijloace armate, împotriva ocupantului rus. Câtă deosebire faţă de atitudinile multor tineri de astăzi, de aceeaşi vărstă, pentru care patriotismul reprezintă, în cel mai bun caz, doar un cuvânt din cărţile de istorie” ne-a declarat prof. Gabriela Petrovici, directorul liceului din Făurei.

 

Autor Alexandrina Iordache 15 Iunie 2014, 20:57 Stiri din judet
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii

 

Publicitate