Care este portretul tânarului român aflat în cautarea unui job

De Redactia 09 Mai 2014, 07:34 Sondaj
Un studiu efectuat pe platforma de recrutare SmartDreamers releva unele caracteristici ale candidatilor la joburi cu vârsta cuprinsa între 18 si 35 de ani. În ce zile prefera sa-si caute viitorul job? Care sunt domeniile preferate de femei? Dar de barbati? La aceste întrebari si nu numai au raspuns specialistii în HR din cadrul platformei smartdreamers.com.

E de notorietate faptul ca sute de mii de români se afla în cautarea unui loc de munca sau a unui job mai bun decât cel actual. Cu o rata a somajului care depaseste 5,5% la nivel national si cu peste 150.000 de someri tineri, job hunting-ul este o aventura pentru fiecare, indiferent de experien?a sau domeniu de activitate.

În aceste conditii, e interesant sa analizam particularitatile candidatilor la joburi. Pornind de la un studiu efectuat pe platforma de recrutare smartdreamers.com, am putut crea portretul robot al tinerilor români (facând referire la cei cu vârsta pâna la 35 de ani) care î?i cauta un loc de munca.

Marti e ziua în care tinerii sunt predispusi sa aplice la job-uri

Conform datelor puse la dispozitie de SmartDreamers, candidatii la joburi prefera zilele de marti si joi pentru aplicarea la pozitiile aflate la bataie. Astfel, aproximativ 20% dintre aplicarile la joburi au loc în general în zilele de marti ale saptamânii, iar 15% au loc în zilele de joi.

Pe masura ce se apropie de weekend, atentia aplicantilor se îndreapta spre distractie si relaxare. O spun cifrele, conform carora aproape 12% din totalul aplicarilor la joburi au loc sâmbata, iar putin peste 11% duminica. Mult mai pu?ine, deci, comparativ cu alte zile ale saptamânii.

Candidatii care cunosc limbi straine au sanse mai mari de angajare
Un alt detaliu interesant este cel al CV-urilor completate. Detaliu hotarâtor în vederea stabilirii tipului de joburi care îi intereseaza pe tinerii români. Astfel, 82% din totalul candida?ilor înscrisi pe platforma smartdreamers.com si-au completat CV-ul în limba Româna, în timp ce 16% si-au completat CV-ul în limba Engleza.

CV-urile în limba Franceza au fost completate de 0,2% din totalul candidatilor, în timp ce 0,15% dintre tinerii care-si cauta de lucru si-au completat CV-urile în limba Germana.

Cu alte cuvinte, candidatii tineri prefera pozitiile în care se cere maxim limba Engleza pentru angajare. Acest lucru îngreuneaza aparent eforturile companiilor care necesita viitori angajati care sa cunoasca si alte limbi straine, dar pe de alta parte denota faptul ca cei care se specializeaza si pe alte limbi straine decât Engleza au sanse mari sa îsi gaseasca de lucru în companiile multinationale.

Proaspetii absolventi îsi cauta joburi mai intens decât restul candidatilor.
Cei mai activi candidati la joburi, dintre cei cu vârsta pâna în 35 de ani, sunt proaspetii absolventi de studii universitare. Cei ajunsi la 21 de ani ocupa o proportie de aproape 11% din totalul candidatilor la joburile disponibile, urmati de cei în vârsta de 20 si 22 de ani, cu câte 9%.

Candidatii de 23 de ani reprezinta 8,5% din totalul aplicantilor la pozitiile disponibile, în timp ce tinerii de 24 de ani reprezinta putin peste 7%.
Conform studiului, odata ce au ajuns la 30 de ani, tinerii nu mai sunt atât de interesati de gasirea unui loc de munca. Fie asta, fie sunt multumiti cu actualul job, iar asta deoarece tinerii cu vârsta peste 30 de ani acopera, în parte, în jur de 1% din totalul aplicarilor de pe platforma de recrutare, indiferent daca facem referire la candidatii de 31, 32, 33, 34 sau 35 de ani.

Femeile vor joburi în Marketing si Resurse Umane, barbatii prefera IT-ul si Vânzarile
Am stabilit care sunt zilele în care tinerii îsi aloca mai mult timp pentru cautarea job-ului perfect. Dar care sunt domeniile preferate de tinerii din România?
Vânzarile sunt în topul preferintelor, cu putin peste un sfert din totalul aplicarilor la joburi, adica 26%. IT-ul este cel de-al doilea domeniu de activitate preferat de tinerii care-si cauta un job, 20% din totalul aplicarilor fiind pentru pozitii din sfera IT-ului. Pe locul al treilea se situeaza Marketing-ul, cu 15% din totalul aplicarilor, domeniu urmat îndeaproape de cel al Resurselor Umane, cu 10%, si de cel Administrativ, cu 9 procente din totalul aplicarilor.

Conform datelor oferite de SmartDreamers, candidatii de sex feminin prefera joburile în Marketing (23% din totalul aplicarilor), urmate îndeaproape de pozitiile disponibile în Resurse Umane (21%). Vânzarile sunt si ele în top, cu 18% din totalul aplicarilor. Fetele nu se feresc de IT, domeniu considerat pâna de curând apartinând aproape exclusiv barbatilor. Astfel, 12% din aplicarile candidatelor la joburile disponibile sunt pentru joburi în IT, urmate de cele în Vânzari, cu 10%.

Barbatii ramân consecventi domeniilor de activitate considerate tipice lor. Astfel, 26% din totalul aplicarilor ”masculine” la joburi sunt pentru pozitii în IT, urmate de cele în Vânzari, care acopera 22% din total. Topul e întregit de aplicarile pentru joburi în Marketing (13%), Inginerie (9%) si Resurse Umane (6% din totalul aplicarilor).

SmartDreamers este platforma de recrutare care simplifica vizibil conexiunea dintre companii si candidatii la joburi. Pe www.smartdreamers.com, tinerii cu vârsta cuprinsa între 18 si 35 de ani au sansa de a-si gasi locul de munca potrivit experientei si pregatirii lor.

 

Autor Redactia 09 Mai 2014, 07:34 Sondaj
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii

 

Publicitate