Peste un sfert dintre români au credite spune un Studiu GfK

De Mihai Vintilă 22 Aprilie 2010, 00:00 Sondaj
Peste un sfert dintre români (26%) au credite, nivel similar cu cel înregistrat în Ungaria, dar sub nivelul Sloveniei unde aproape o treime (32%) din populaţie s-a arătat interesată de credite, potrivit unui studiu realizat de GfK România şi publicat joi.


În martie, creditele de consum (fără ipotecă) au fost contractate de 18% din populaţia României, în scădere cu 4% faţă de ianuarie, în vreme ce numai 4% dintre români au contractat un credit pentru achiziţionarea unei case sau apartament, potrivit studiului.

În legătură cu intenţiile de împrumut pentru următoarele 12 luni, 4% dintre românii susţin că vor apela la credite de consum şi numai 1% la cele pentru locuinţă.

Mai mult de o zecime (11%) dintre românii chestionaţi declară că folosesc produse bancare de economisire, mult mai puţin decât austriecii (75%), cehii sau bulgarii (peste 2 treimi din populaţie), dar mai mult decât vecinii din Ucraina, Polonia sau Serbia, mai arată studiul.

În ce priveşte obiceiurile de utilizare a serviciilor tip e-banking sau internet banking, românii sunt foarte reticenţi în condiţiile în care mai puţin de 1% apelează la acestea. La polul opus se situează Cehia (29%), Slovenia (24%) şi Polonia (20%).

Studiul GfK Financial Market Data System (FMDS) măsoară obiceiurile bancare ale locuitorilor cu vârsta de peste 15 ani din 13 ţări ale Europei Centrale şi de Est: Austria, Cehia, Polonia, Ungaria, Croaţia, Slovacia, Slovenia, Rusia, Ucraina, Serbia, Macedonia, Bosnia Herţegovina, Bulgaria şi România. În România au fost chestionate 1.000 de persoane, eşantionul fiind reprezentativ la nivel naţional.

GfK România, fondată în 1992, este parte integrantă a grupului GfK. Activităţile sale sunt structurate pe patru segmente: Custom Research - cercetare ad hoc, Consumer Panel - cercetare continuă pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continuă pentru bunuri electronice şi electrocasnice şi Media - cercetare calitativă şi cantitativă pe consumul de produse media.(AMOS News)

 

Autor Mihai Vintilă 22 Aprilie 2010, 00:00 Sondaj
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii

 

Publicitate