ProLex negociază cu conducerea MAI drepturile poliţiştilor

De AmosNews 07 Iunie 2011, 22:27 Romania
După ultima modificare a Statutului poliţistului prin care politicul poate decide mutarea definitivă a poliţistului fără acordul acestuia, conducerea Ministerului Administraţiei şi Internelor propune noi modificări prin care anulează anumite drepturi prevăzute în alte acte normative şi în Constituţie, se arată într-un comunicat de presă al ProLex.

Prezentăm argumentele ProLex referitoare la acest subiect:

"Se încalcă dreptul constituţional al poliţiştilor şi liderilor de sindicat la liberă exprimare, la alegerea liberă a organelor de conducere sindicală.

Art. 40 - Poliţistului îi este interzis, în orice împrejurare:

„n) să facă aprecieri neautorizate în legătură cu litigiile aflate în curs de soluţionare şi în care autoritatea sau instituţia publică în care îşi desfăşoară activitatea are calitatea de parte.”

Art. 41 „(3) Poliţiştii pot participa la emisiuni audiovizuale, cu excepţia celor cu caracter politic, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.”

Art. 42 „(3) Activităţile sindicale se realizează numai în afara programului de lucru. Pe timpul acţiunilor de protest şi a mitingurilor poliţiştii nu au dreptul să poarte uniformă sau însemne oficiale.

(4) Poliţiştilor le este interzis să impună altor poliţişti să se înscrie în organizaţii sau asociaţii, indiferent de natura acestora, ori să le sugereze acest lucru, promiţându-le acordarea unor avantaje materiale sau profesionale.

(5) Nicio altă persoană care nu deţine calitatea de poliţist sau personalul contractual în unităţile de poliţie nu poate face parte din sindicatele şi federaţiile constituite de poliţişti şi nu poate îndeplini funcţii de conducere sau de reprezentare în cadrul acestora.

(7) Organizaţiile sindicale nu au voie să exprime opinii contrare intereselor României, opinii sau preferinţe politice şi să desfăşoare propagandă în favoarea acestora, să compromită prestigiul funcţiei de poliţist sau a instituţiilor în care aceştia sunt încadraţi.”

Prin art. 43 se anulează dreptul funcţionarului public cu statut special de a exercita funcţii în alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile exercitate ca funcţionar public cu statut special, potrivit fişei postului, astfel cum este prevăzut în prezent, în Legea unitară de salarizare nr. 284/2010.

Conducerea Inspectoratului General al Poliţiei Române va fi aleasă pe un mandat de 4 ani prin consultarea partidelor politice parlamentare, deşi aceste funcţii sunt publice şi nu de demnitari. Mai mult, prin faptul că nu se reglementează foarte clar condiţiile numirii şi schimbării din funcţie, vom asista la dispute politice cu privire la numirile în aceste funcţii de conducere.

Art. 26 (1) Inspectorul general al Poliţiei Române este numit din rândul poliţiştilor cu grad minim de chestor de poliţie, la propunerea ministrului administraţiei şi internelor, cu acordul partidelor parlamentare, prin decizie a primului-ministru, pe un mandat de 4 ani. Dacă partidele politice parlamentare nu ajung la nici un consens, acestea îşi pot manifesta acordul în termen de 5 zile de la propunerea publică adresată de ministrul administraţiei şi internelor. Dacă acestea nu se pronunţă în termenul menţionat se considerată că este un acord tacit. În cazul exprimării în termenul de 5 zile a dezacordului unui partid se reiau consultările până la ajungerea la un acord comun.

(2) Adjuncţii inspectorului general al Poliţiei Române, sunt numiţi sau confirmaţi în funcţie de inspectorul general al Poliţiei Române în termen de la 30 de zile de la preluarea funcţiei, pe un mandat de 4 ani".

 

Autor AmosNews 07 Iunie 2011, 22:27 Romania
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii

 

Publicitate