De ce pleacă companiile multinaţionale din România?

De AmosNews 06 Octombrie 2011, 17:30 Romania
Federaţia Operatorilor Români de Transport a desfăşurat în ultimele două săptămâni un studiu la nivel naţional ce vizează raporturile dintre agenţii economici şi autorităţile locale şi judeţene.In urma acestui studiu a iesit in evidenta faptul ca principala cauza cu impact negativ asupra mediului de afaceri este aceea a politizarii excesive coroborat cu interesele personale ale unor alesi locali si judeteni.

Unul din fenomenele cel mai des intalnite este acela al transportului cetatenilor din localitatile urbane si rurale catre multinationalele ce desfasoara activitati industriale limitrofe.

Cu toate ca pentru transportul populatiei catre locul de munca,  operatorii de transport participa la licitatii investind sume consistente in dotarea cu mijloace de transport pasageri, dupa semnarea contractelor, autoritatile judetene intarzie sau chiar refuza eliberarea licentelor de traseu catre firmele lipsite de parghii politice.

Totodata primariile si consiliile locale refuza sa elibereze avize pentru statii in cazul curselor speciale regulate, punand in dificultate atat propriii cetateni ce vin sau pleaca la munca cat si angajatorii acestora (multinationalele).

Astfel un operator de transport implicat direct intr-un contract comercial cu  multinationala X este pus in imposibilitatea de a-si respecta contractul ulterior semnarii acestuia.

La Ploiesti, de aproximativ 3 luni primarul orasului refuza sa reglementeze problema statiilor in contextul in care mii de cetateni se deplaseaza zilnic catre zonele industriale limitrofe orasului (printre cele mai mari din tara). Refuzul vine ca urmare a intereselor Regiei Autonome de Transport Public din subordinea consiliului local (societate in continuu pe pierdere) ce doreste cu orice pret sa oblige multinationalele din platformele industriale sa renunte la contractele cu operatorii privati.

O alta situatie la fel de grava intalnim la Satu Mare acolo unde un consilier judetean PDL, B.C., ce detine si doua firme de transport persoane, a pierdut contractul cu o multinationala cu mii de angajati ce activeaza in zona. Pentru ca serviciile de transport personal au fost castigate de o firma concurenta, prin parghiile politice specifice, domnul consilier judetean a comandat controale saptamanale de la Autoritatea Rutiera Romana in incercarea de a intimida firmele concurente.

Ne intrebam cum este posibil ca nimanui sa nu ii “sara in ochi” faptul ca un consilier judetean este intr-un conflict de interese major, amenintand nestingherit in stanga si in dreapta fara ca cineva sa intervina?

Federatia Operatorilor Romani de Transport a inaintat un memoriu domnului Ministru de Interne - Traian Igas, solicitand totodata o intrevedere pentru lamurirea acestor fenomene.

Companiile multinationale parasesc Romania pentru ca s-au saturat de potentatii politici locali, de presiunile politice la nivel local si judetean si de faptul ca in Romania este aproape imposibil sa desfasori relatii comerciale normale fara ingerinta politica.

Operatorii de transport disperati cer ca macar aceste contracte incheiate cu entitati private sa fie lasate sa se deruleze fara piedici pentru ca altfel treptat companiile private neimplicate politic din Romania, ce asigura locuri de munca si venituri la bugetul de stat vor inceta activitatile.

 

Autor AmosNews 06 Octombrie 2011, 17:30 Romania
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii