Pledoarie pentru modificarea calculului mediei de admitere a elevilor în licee

De Redactia 26 Iunie 2013, 17:14 Politica
Media de admitere în licee a absolventilor scolilor generale se calculeaza în prezent prin adunarea mediei generale de absolvire a claselor V – VIII cu media generala obtinuta la Evaluarea Nationala sustinuta de absolventii clasei a VIII-a, împartita la doi.

Din punctul de vedere al parintilor elevilor din scolile considerate a fi de prim rang, acest calcul reprezinta o grava eroare si duce la eliminarea competitiei reale între elevi, deoarece rezultatul evaluarii nationale reprezinta nivelul real de pregatire al elevilor la momentul absolvirii clasei a opta.

Argumentul folosit de Ministerul Educatiei pentru luarea în calcul a mediei de absolvire a claselor V-VIII, respectiv acela de a elimina coruptia la nivelul directorilor de liceu, este unul fals si duce la eliminarea competitiei reale între elevi, dar si între unitatile scolare.

Ma refer la faptul ca elevii unor scoli din mediul rural si ai altora cu rezultate mai slabe din mediul urban ocupa locul elevilor mult mai bine pregatiti din scoli cu pretentii, dar cu medii mai mici ale elevilor. Mai mult, odata ajunsi la liceele bune, acesti elevi îsi arata limitele si clacheaza, dar raul este deja facut, iar posibilitatile de corectare a situatiei practic nu exista.

Mai mult, asa-numitele materii de „umplutura” au devenit peste noapte materii extrem de importante, iar fara meditatii elevii obtin medii mici sau chiar ramân corigenti. Discipline precum desenul si muzica, care ar trebui sa fie ore relaxante, pentru ca elevul sa deprinda apropierea de cultura si frumos, au devenit o adevarata teroare din cauza temelor pentru acasa si extemporalelor.

Notele obtinute la aceste ore sunt folosite de catre unii profesori pentru a arata parintilor slaba pregatire a copiilor si necesitatea meditatiilor. Este evident însa ca astfel de pretentii pentru aceste materii secundare ar trebui sa existe doar în scolile de specialitate, de arta si muzica.

De asemenea, în orele de religie copiii trebuie sa învete cât mai multe lucruri despre credinta si despre cum sa fie credinciosi, si nu sa fie notati si evaluati dupa cantitatea de informatii si cunostinte pe care le au despre acest subiect.

Este esential în formarea unui copil sa cunoasca cât mai mult despre Dumnezeu, Creatorul si Proniatorul întregului univers. Religia pune la dispozitie exemple de moralitate, îl învata pe copil despre jertfa de sine pentru ceilalti, îl educa pe copil sa fie constiincios în orice împrejurare a vietii lui, sa fie drept, si, în acelasi timp, cu multa compasiune fata de semenii lui. Asa ceva trebuie sa deprinda un elev la orele de religie, nu sa stea cu frica perpetua ca va fi certat de parinti pentru eventualele note mici.
 
În numele numerosilor parinti care mi-au semnalat aceasta situatie, dar si a profesorilor din scolile bune, consider ca responsabilii învatamântului autohton trebuie sa ia masurile necesare pentru corectarea acestor erori. Ma refer la parerile potrivit carora actuala modalitate de calcul a mediei pentru admiterea în licee va conduce la scaderea standardelor de notare si a exigentelor pe care profesorii le au de la elevi. 

Deputat PP-DD de Braila,
Marioara Nistor

 

Autor Redactia 26 Iunie 2013, 17:14 Politica
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii

 

Publicitate