Concursul de logo "România – 10 ani în Uniunea Europeană"

De A.Frangu 23 Noiembrie 2016, 09:00 Oferte

afis concursPasionații români de design grafic, cu vârsta peste 18 ani, se pot înscrie până pe 5 decembrie 2016 pentru a participa la concursul de logo "România – 10 ani în Uniunea Europeană". Lansarea concursului a avut loc pe 18 noiembrie 2016 dată la care s-a dat startul înscrierilor. Ultima zi de înscriere este 5 decembrie 2016. Conform calendarului anunțat, în perioada 6 - 8 decembrie 2016 are loc preselecția în urma căreia 10 propuneri vor intra în finală. Alegea câștigătorului se va face și prin vot public (va conta în proporție de 25%) pe Facebook în perioada 9 - 18 decembrie 2016, câștigătorul urmând a fi anunțat pe 19 decembrie 2016.

Amănunte aflăm de pe pagina de Facebook a reprezentanței Comisiei Europene în România:

Logo-ul tău va fi folosit, în 2017, de Președinția României, Guvern și Reprezentanța Comisiei Europene în România pentru a marca cei 10 ani de când România a aderat la UE. Timp de un an întreg, dezbaterea despre ce aduce România Uniunii și ce înseamnă Uniunea pentru români va sta sub semnul tău.

Nu trebuie să fii specialist, trebuie să fii însă creativ, foarte inspirat și să te simți, simultan, și român și european. Dacă ești cel mai bun, vei primi ca premiu o tabletă grafică și suma de 700 EURO brut, ca remunerație pentru cesiunea drepturilor de autor.

Care este tema concursului?
În 2017 România marchează 10 ani de la aderarea la Uniunea Europeană, pe 1 ianuarie 2007. Președinția României, Guvernul și Reprezentanța Comisiei Europene în România vor coordona în parteneriat o campanie națională de comunicare dedicată marcării momentului și evaluării acestei decade de apartenență a României la Uniunea Europeană.

Ce presupune concursul?
Alegerea unui logo de campanie, care să asigure identitatea vizuală unitară a campaniei, și care va fi folosit pe materialele campaniei, pe diferite canale de comunicare utilizate de către cele trei instituții.

Ce așteptăm de la logo?
Logo-ul trebuie să fie un element unitar și recognoscibil, care să sublinieze apartenența României la Uniunea Europeană și împărtășirea unui set de valori comune cu aceasta, să fie memorabil, creativ, lizibil și relevant. Logo-ul ales va fi unul versatil, pentru a putea fi folosit pe variate medii de comunicare, de la semnătura electronică și până la panouri de afișaj public.

Cine poate participa?
Toți românii peste 18 ani. Concursul se adresează cu precădere studenților la arte plastice și la arhitectură, artiștilor plastici, designerilor, arhitecților (în nume propriu, nu ca angajați ai unor societăți comerciale și nu în nume colectiv), precum și tuturor cetățenilor români în vârstă de minimum 18 ani la data înscrierii în concurs, cu domiciliul în România sau în orice alt stat.

Care este miza concursului?
Câștigătorul va primi o tabletă grafică și un cec în valoare de 700 EURO brut (contravaloarea în LEI), reprezentând contravaloarea drepturilor de utilizare a logo-ului.

Care sunt pașii concursului?
Fiecare concurent va trimite pe adresa de e-mail concurs@spatiuleuropa.eu o singură propunere de logo. Înscrierea va consta în două fișiere:

• Un fișier în format .jpg sau .png sau .pdf care conține propunerea sa de logo, în două versiuni: versiunea color și versiunea monocromă (pentru utilizare alb-negru). Fișierul care conține logo-ul propus trebuie să aibă în titlu numele concurentului.

• Un fișier text care va conține informații privind concurentul, o scurtă descriere/ argumentare a propunerii grafice și o declarație pe proprie răspundere semnată și datată  (formularul poate fi descărcat aici)

Organizatorii vor pre-selecționa, cu ajutorul unui grup de experți alcătuit din Aneta Bogdan (Brandient), Șerban Alexandrescu (Headvertising) și Teodor Frolu (DC Communication), primele 10 cele mai valoroase lucrări, care vor intra în competiția finală. Pre-selecția se va face pe următoarele criterii: relevanță pentru temă; atractivitate; originalitate; funcționalitate (vizibilitate și lizibilitate) și adaptabilitate pentru diferite medii și produse.

Pentru alegerea câștigătorului, juriul alcătuit de organizatori va acorda celor 10 lucrări finaliste note pentru următoarele criterii:
1. Relevanța pentru temă;
2. Atractivitate;
3. Originalitate.  

Cele 10 lucrări vor fi evaluate și de public, pe pagina de facebook a Reprezentanței CE, iar votul acordat de public va conta în proporție de 25% în alegerea logo-ului câștigător.

Care este calendarul concursului?
18 noiembrie 2016: lansarea proiectului și startul înscrierilor în concurs
5 decembrie 2016, ora 23:00 (ora României): ultima zi de înscriere și de depunere a propunerilor
6 – 8 decembrie 2016: preselecția celor 10 propuneri care intră în finală
9 decembrie 2016: începe votul public, pe Facebook, pentru alegerea câștigătorului
18 decembrie 2016, ora 23:00 (ora României): data limită de vot pagina de Facebook a RCE
19 decembrie 2016: anunțarea câștigătorului

 

Autor A.Frangu 23 Noiembrie 2016, 09:00 Oferte
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii

 

Publicitate