ANCOM actualizeaza o serie de reglementari din sfera serviciului universal postal

De Frimu Ghinea 03 Septembrie 2017, 20:42 IT

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) supune astazi consultarii publice trei proiecte de decizie, toate urmarind actualizarea legislatiei secundare privind furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal postal, in concordanta cu evolutia cadrului legislativ primar din acest domeniu.

Cele trei proiecte au in vedere reglementarea conditiilor si a procedurii de desemnare a furnizorilor de serviciu universal, actualizarea drepturilor si obligatiilor aferente calitatii de furnizor de serviciu universal, precum si optimizarea procesului de evaluare a modului in care furnizorul de serviciu universal respecta obiectivele de calitate stabilite in sarcina sa. Modificarile propuse de Autoritate transpun in legislatia secundara prevederile Ordonantei Guvernului nr. 27/2016 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile postale, ultimele prevederi ale acestui act normativ intrand in vigoare la data de 1 ianuarie 2017.

Astfel, pe fondul modificarii in legislatia primara a mecanismului de compensare a costului net aferent furnizarii serviciilor din sfera serviciului universal, ANCOM va stabili existenta si cuantumul acestui cost, pe care il va comunica Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI), urmand ca mecanismul de compensare a costului net, precum si sursele de finantare sa fie stabilite prin hotarare a Guvernului, la initiativa MCSI.

In conformitate cu dispozitiile Deciziei presedintelui ANCOM privind desemnarea Companiei Nationale Posta Romana S.A. (CNPR) ca furnizor de serviciu universal postal, acestuia ii reveneau o serie de obligatii, inclusiv cu privire la furnizarea serviciilor care au ca obiect volume mari de trimiteri postale. In contextul in care, prin intermediul prevederilor legislatiei primare, au fost definite o serie de trimiteri postale in numar mare, acestea fiind totodata eliminate din sfera obligatiilor aferente serviciilor din sfera serviciului universal, ANCOM propune implicit, prin consultarea publica lansata astazi, revizuirea dispozitiilor corespunzatoare din decizia de desemnare.

Totodata, avand in vedere modificarea, la nivelul legislatiei primare, a categoriilor de trimiteri care fac obiectul cerintelor de calitate pe care furnizorul de serviciu universal trebuie sa le respecte, ANCOM considera necesara si actualizarea prevederilor legislatiei secundare referitoare la conditiile si procedura de evaluare a gradului de indeplinire a cerintelor minime de calitate, astfel incat acestea sa vizeze exclusiv trimiterile de corespondenta interne din cea mai rapida categorie standard din sfera serviciului universal.

Proiectele de decizie supuse consultarii publice propun o serie de modificari ale prevederilor cuprinse in doua decizii emise anterior de Autoritate, mai exact Decizia nr. 541/2013 privind conditiile si procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal in domeniul serviciilor postale si, corelat, Decizia nr. 1158/2013 privind desemnarea Companiei Nationale Posta Romana S.A. ca furnizor de serviciu universal in domeniul serviciilor postale, urmand sa abroge, in plus, Decizia nr. 583/2014 privind stabilirea conditiilor si procedurii de evaluare a respectarii de catre Compania Nationala Posta Romana S.A. a obiectivelor de calitate impuse prin Decizia presedintelui Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii nr. 1158/2013.

 

Autor Frimu Ghinea 03 Septembrie 2017, 20:42 IT
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii