Despre geneza culturii, democrație și totalitarism, la Liceul ”Mihail Sebastian” Brăila

De prof. Ionel Lazarica 22 Octombrie 2017, 13:22 Invatamant

cerc pedagogic

Zilele trecute, la Liceul Teoretic ”Mihail Sebastian”, a avut loc Cercul pedagogic al profesorilor de istorie, structurat pe două secțiuni (perfecționare metodică și informare de specialitate), la care au participat cadrele didactice din colegiile și liceele teoretice, colegiile tehnice și liceele tehnologice din municipiul și județul Brăila.

În cadrul secțiunii privind perfecționarea metodică, activitatea a debutat cu lecția deschisă, intitulată ”Secolul XX între democrație și totalitarism. România postbelică” și susținută la clasa a XII-a, de prof. Enache Georgeta, de la liceul gazdă. Cu acest prilej au fost abordate subiectele de bacalaureat din varianta 2015, evidențiindu-se în acest sens tehnicile de rezolvare, dar și modalitățile prin care pot fi evitate greșelile frecvente.

În continuare, prof. Moraru Emelina (responsabilul cercului pedagogic), de la Liceul Teoretic ”Nicolae Iorga”, a prezentat referatul intitulat ”Abordări curriculare în perspectiva susținerii examenului de Bacalaureat, sesiunea 2018”, în care a împărtășit din experiența personală, de la catedră, aspecte legate de pregătirea elevilor pentru acest examen.
intalnire profesori
A urmat referatul  intitulat ”Diversificarea ofertei curriculare pentru liceu - programe școlare și materiale suport” susținut de prof. Pavel Corina Roberta de la Colegiul Național ”Nicolae Bălcescu”. Au fost prezentate în acest sens, materialele ajutătoare pentru cursurile opționale, acestea întregind, într-un mod atractiv, noțiunile predate în cursul orelor prevăzute în programa obligatorie.

În cadrul secțiunii privind informarea de specialitate, prof. Rădulescu Mihai de la Liceul teoretic ”Panait Cerna” a prezentat recenzia lucrării intitulate ”Geneza culturii române moderne. Instituțiile scrisului și dezvoltarea identității naționale (1700-1900)”, lucrare apărută la Editura Polirom, Iași, în anul 2016. După prezentare, participanții au scos în evidență, în cursul dezbaterilor care au urmat, relațiile existente între educație și cultură, în epoca modernă, cu referiri la perioada contemporană.

”Pot să spun că activitatea a fost o reușită, prin dezbaterile interesante și bine argumentate, legate de aspectele fundamentale privind educația și cultura, dar și prin cele legate de perfecționarea pregătirii elevilor de clasa a XII-a pentru examenul de bacalaureat” - ne-a declarat prof. Corina Pavel, inspectorul școlar de istorie-socio-umane, coordonatorul cercului.

 

Autor prof. Ionel Lazarica 22 Octombrie 2017, 13:22 Invatamant
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii