Planurile-cadru au nevoie de o schimbare reală

De Redactia 09 Februarie 2018, 10:32 Invatamant

Către: Doamna Prim-ministru al României, Viorica Vasilica Dăncilă Domnul ministru al Educației Naționale, Valentin Popa Domnul Director al Institutului de Știinte ale Educației, Ciprian Fartușnic

Câteva dintre solicitările noastre sunt:
- prioritizare a etapelor dezvoltării curriculumului (elaborarea planurilor-cadru să pornească de la profilul absolventului);
- planul de învățământ să fie conceput astfel încât să favorizeze anumite ieșiri din sistem (să ne asigurăm că, fie că alege învățământ superior, piața muncii sau altă alternativă, elevul are anumite competențe „pentru viață”);
- prioritizare a disciplinelor studiate;
- focalizare mai intensă asupra particularităților elevilor;
- transferul accentului de pe școală pe elev, prin transformarea curriculumului la decizia școlii în curriculum la decizia elevului din oferta școlii;
- grupe formate dintr-un număr minim de aproximativ 15 elevi pentru organizarea materiilor din curriculum la decizia elevului din oferta școlii;
- plajă mai largă a posibilelor materii „opționale” (educație pentru sănătate, educație juridică, limba română, oratorie, gândire critică etc.);
- transparență în procesul de definitivare a planurilor-cadru.


Campanie inițiată de
Consiliul Național al Elevilor

 

 

Autor Redactia 09 Februarie 2018, 10:32 Invatamant
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii