O mana intinsa naturii printr-un efort international

De Gabriela Popa 22 Octombrie 2012, 23:59 In Obiectiv Braila

Daca in 2011 directorul Scolii Romanu, prof. Giorgiana Ioan, spunea ca unitatii scolare pe care o conduce ii lipseste un proiect Comenius, vara anului 2012 a confirmat munca unui grup de cadre didactice din scoala (Ioan Giorgiana, Mocanu Paula, Podaru Camelia, Crisan Mihaela si Balan Doina), dar si implicarea d-rei prof. Nistor Lidia de la Grupul Scolar de Prelucrare a Lemnului, care cu bogata experienta pe care o are in acest domeniu s-a alaturat echipei Scolii Romanu.

La proiectul coordonat de Primary school Yunus Emre İlköğretim Okulu din Turcia, Romania participa, prin Scoala Gimnaziala Romanu, alaturi de scoli din Turcia, Franta, Lituania, Polonia, incepand cu toamna anului 2012 si continuand pana in 2014.


Proiectul isi propune sa ofere participantilor posibilitatea de a adopta o atitudine pozitiva in ceea ce priveste mediul inconjurator, de a proteja natura prin actiunile zilnice, de a deveni mai responsabi si chiar mai receptivi printr-o maniera de a vedea mai deschisa si mai altruita.
Ceea ce se asteapta de la participantii la proiect, in special elevi dar si profesori,   se valorifica in atitudinea deschisa fata de  alte comunitati, curiozitatea manifestata fata de activitatile desfasurate dar si entuziasmul de a participa alaturi de copii de alte nationalitati la activitati de interes comun avand dorinta de a-si impartasi parerile  si opiniile pe parcursul unor sesiuni de comunicare online.

Se impune apoi  abilitatea de comunicare intr-o limba de circulatie internationala si cunoaterea traditiilor altor popoare vizand o anumita tema dar si schimbul constructiv de opinii si gasirea unor finalitati comune urmarind o relationare umana trecand dincolo de toleranta prin legare de prietenii si identificarea unor hobby-uri comune.


Preocuparile din timpul proiectului se vor materializa prin diverse produse ale activitatii copiilor incepand cu chestionare de cultura generala pentru a vedea gradul de cunoastere a tarilor implicate. Urmeaza cantecele dedicate naturii in fiecare limba participanta,cantece intonate de copiii tuturor tarilor participante in toate limbile proiectului.


Concursul de gasirea  unui logo pentru proiect va provoca elevii sa realizeze printr-un design personal redarea culorilor reunite intr-o maniera originala. Logo-ul realizat de elevi va fi  votat si ales de membrii unui juriu incununand intr-o forma artistica titlul proiectului.


De asemenea fiecare tara va avea de cultivat propria cultura cu plante din toate tarile participante urmarind pe diagrama progresul realizat pe parcursul experimentului. Se vizeaza astfel intoarcerea la natura si munca in sanul ei pentru constientizarea originilor si a mediului care ne creeaza ambientul vietii de zi cu zi.


Se face simtita si nevoia  unui calendar anual dedicat naturii avand inserate festivalurile dedicate acesteia in fiecare zona..Pe langa aceste finalitati pe intreg parcursul se mai adauga ppt fiecarei tari participante, albume foto ale activitatilor.


Urmele stingerii naturii lasate toamna prin frunze, conuri de brad, ghinde,pietre si scoarta de copac isi vor gasi utilitatea in realizarea unor suveniruri realizate cu acestea.


Ajungem astfel la promovarea protejarii naturii si indeplinirea acestui obiectiv de fiecare dintre noi. In concluzie proiectul isi propune adoptarea unei unei vieti in comuniune directa cu mediul in care traim avand dorinta de a schimba lumea incepand cu noi insine.


Prima mobilitate a avut deja loc la invitatia tarii coordonatoare intre 1-5 octombrie la Bursa in Turcia.Vizita in Turcia a avut ca reprezentanti ai Romaniei  profesorii Crisan Mihaela-Florentina-profesor limba engleza si profesor pentru invatamant primar Podaru Camelia. Alaturi de cadrele didactice au mers si patru elevi Draghici Adriana, Surdu Alina, Nediu Ancuta (clasa a VI-a)si Serban Anca( clasa a VIII-a). Elevele au luat parte la activitati si s-au acomodat relationand excelent cu elevii turci. Ceea ce a fost benefic pentru o relationare cat mai autentica si mai puternica a fost faptul ca elevele au locuit pe parcursul unei saptamani la colegele lor mergand cu acestea la activitatile din cadrul proiectului.


Primirea oaspetilor din cele patru tari invitate a avut loc intr-un cadru festiv la care au luat parte oficialitati locale si mass- media. Fiecare reprezentant si-a prezentat tara de origine printr-o prezentare power point raspunzand la intrebarile adresate. A urmat vizitarea  scolii gazda iar pe parcursul unei saptamani, care s-a dovedit fructuoasa, au urmat intalnirea membrilor echipelor pentru sesiunile de lucru care au stabilit detalii legate de activitatile propuse si de modul de realizere a acestora. Cunoasterea comunitatii si a mediului de viata s-a realizat si prin vizite la muntele Uludag , pe coastele Mudanya si Tirilye.


Oamenii si locurile vizitate ne-au facut sa simtim din plin ospitalitate si sufletul deschis al locuitorilor acestor meleaguri.Caldura copiilor se simtea in zambetele si cuvintele incarcate de imbratisari dar si din curiozitatea manifestata fata de noi.


In concluzie putem spune ca suntem la inceput de drum alaturi de oameni din alte comunitati urmarind acelasi tel: protejarea mediului nostru de viata printr-o responsabilizare atenta a noilor generatii sub titlul  ,,THE UNITED COLOURS OF EUROPEAN NATURE’’

 

Autor Gabriela Popa 22 Octombrie 2012, 23:59 In Obiectiv Braila
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii

 

Publicitate