Sfaturi preventive ale politistilor braileni pentru a nu fi înselati prin metoda ”accidentul”

De IPJ Braila 10 Februarie 2015, 22:33 Fapt divers

Politistii braileni revin cu sfaturi preventive pentru cetateni, pentru a nu se mai lasa înselati prin metoda ”accidentul”:

Cum acţionează infractorii, folosind Metoda „accidentul”

Escrocii sună, de obicei pe telefonul fix, pretind că sunt rude apropiate ale persoanei apelate (fiu, ginere, nepot) şi, sub pretextul implicării într-un accident rutier, soldat cu victime, solicită diferite sume de bani sau coduri de reîncărcare electronică a cartelelor telefonice, necesare pentru despăgubirea victimelor accidentului, plata serviciilor medicale sau pentru a scăpa de răspundere.

De multe ori, infractorii nu acţionează la întâmplare, ci se documentează cu privire la potenţialele victime, obţinând pe diferite căi date referitoare la numele, prenumele şi adresa acestora, numele membrilor de familie şi le folosesc ulterior pentru a câştiga încrederea persoanelor apelate şi a le convinge că faptele relatate sunt reale.
 
Pentru a fi mai convingători, infractorii dau uneori la telefon o altă persoană, care se recomandă a fi avocat, îi explică persoanei apelate gravitatea situaţiei şi importanţa păstrării secretului cu privire la convorbirea telefonică şi îi dă informaţii referitoare la modalitatea de preluare a banilor de către anumite persoane sau privind modul de transmitere a codurilor de reîncărcare a cartelelor telefonice.

Cum trebuie să procedeze cetăţenii pentru a nu fi înşelaţi

- să îşi păstreze calmul şi să îi ceară celui care îi sună cât mai multe detalii, din care să se poată convinge de identitatea acestuia;
- pentru a verifica implicarea unei rude într-un accident, să sune pe numărul de telefon pe care comunică de obicei cu aceasta. Dacă ea nu răspunde, să sune la poliţie sau la spital, pentru a se convinge că veştile primite sunt adevărate;
- să nu menţioneze, pe parcursul convorbirii, numele rudelor apropiate;
- să nu se lase influenţaţi de urgenţa pe care o invocă cel care le solicită bani sau coduri de reîncărcare a cartelelor telefonice. Să ceară timp pentru a putea face rost de suma solicitată şi, între timp, să ia legătura cu o persoană de încredere, care, nefiind afectată emoţional, îi poate ajuta să analizeze situaţia şi să ia decizia corectă;
- să nu trimită coduri de reîncărcare electronică a cartelelor telefonice unor persoane pe care nu le cunosc, chiar dacă acestea pretind că sunt avocaţi, procurori, poliţişti;    
- să nu ofere date personale prin intermediul convorbirilor telefonice, indiferent de calitatea invocată de apelant şi motivul solicitării. Aceste date ar putea fi folosite, ulterior, de către infractori, pentru a-şi convinge victimele că sunt rude sau cunoscuţi ai acestora;
- să nu discute despre veniturile lor sau ale membrilor familiei cu persoane necunoscute care îi abordează sub diferite pretexte sau cu care intră în contact aparent întâmplător.

 

Autor IPJ Braila 10 Februarie 2015, 22:33 Fapt divers
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii