Noi victime ale inselaciunii prin telefon

De IPJ Braila 17 Mai 2013, 22:32 Fapt divers
 Deşi poliţiştii de la Compartimentul Analiza şi Prevenirea Criminalităţii şi  Biroul Proximitate, din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Brăila, au desfăşurat numeroase activităţi de informare a cetăţenilor cu privire la riscul de a deveni victime ale înşelăciunilor săvârşite prin telefon, persoane înşelate continuă să apară.

Cel mai recent caz a fost înregistrat în data de 12.05.2013, când numita D.O., de 61 de ani, din localitatea Valea Cânepii, a fost contactată pe telefonul mobil de către o persoană necunoscută, care s-a recomandat ca fiind fiul său şi care, sub pretextul că ar fi fost implicat într-un accident rutier, în urma căruia a fost reţinut de poliţişti, i-a solicitat să-i transfere, prin sistemul Western Union sau Money Gram, suma de 8.000 lei, necesară pentru achitarea onorariului avocatului şi a despăgubirilor cerute de familia copilului pe care l-a accidentat.

Victima a declarat că, după o primă discuţie purtată la telefon cu pretinsul fiu, acesta i-a dat la telefon o altă persoană care s-a recomandat a fi avocatul şi care a continuat convorbirea atât cu partea vătămată, cât şi cu soţul acesteia, insistând ca cei doi să rămână în permanenţă la telefon cu el şi să nu contacteze nicio altă persoană.
 
După ce victima a trimis suma de bani solicitată de la un centru Money Gram, pe numele indicat de către aşa-zisul avocat, autorul faptei i-a solicitat să-i mai transfere pe acelaşi nume suma de 12.000 lei, de la un centru Western Union, însă partea vătămată nu a mai dat curs şi acestei cereri datorită intervenţei operatoarei de la acest centru, care a atenţionat-o că poate fi victima unei infracţiuni.

La scurt timp, deplasându-se la domiciul fiului său şi, găsindu-l acasă, partea vătămată a aflat că, în realitate, nu a avut loc niciun accident şi că a fost victima unei înfracţiuni de înşelăciune.
 
Pentru a nu cădea în plasa infractorilor, poliţiştii recomandă brăilenilor să ţină cont de următoarele sfaturi:

- Nu acceptaţi în nicio împrejurare să depuneţi bani în conturi bancare sau să-i trimiteţi prin servicii de transfer rapid către persoane necunoscute, care vă contactează telefonic şi pretind că sunt rude ale dumneavoastră, avocaţi  sau cunoştinţe ale acestora!
- Verificaţi întotdeauna prin alte căi (contactarea persoanei în cauză sau a altor persoane- rude, cunoştinţe, care pot oferi informaţii suplimentare) autenticitatea datelor afirmate de persoanele care vă solicită bani! Explicaţi aceste lucruri şi persoanelor vârstnice din familie, întrucât acestea reprezintă o categorie vulnerabilă în ceea ce priveşte victimizarea prin astfel de infracţiuni!
- Nu oferiţi date cu caracter personal, prin intermediul convorbirilor telefonice, unor persoane necunoscute, indiferent de calitatea invocată de acestea!
- Apelaţi de urgenţă numărul unic 112, dacă aţi fost înşelat sau bănuiţi că se încearcă acest lucru!


 

Autor IPJ Braila 17 Mai 2013, 22:32 Fapt divers
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii

 

Publicitate