CAMPANIE DE PREVENIRE A FURTURILOR DIN SOCIETĂŢILE COMERCIALE

De Mihai Vintilă 24 August 2010, 00:00 Fapt divers
CAMPANIE DE PREVENIRE A FURTURILOR DIN SOCIETĂŢILE COMERCIALE
În perioada iulie-septembrie Inspectoratul de Poliţie Judeţean Brăila, prin Serviciul de Ordine Publică, Analiza şi Prevenirea Criminalităţii şi Compartimentul Poliţia de Proximitate, desfăşoară o serie de activităţi de prevenire a furturilor din societăţile comerciale din Municipiul Brăila.Campania are ca scop suplimentarea măsurilor de siguranţă, pentru evitarea unor situaţii în care societăţile comerciale ar putea reprezenta ţinta infractorilor.
Conform analizelor realizate la nivelul Inspectoratului de Poliţie, de la începutul anului, până în prezent, au fost înregistrate 186 furturi din societăţi comerciale din mediul urban. În funcţie de momentul comiterii faptei, 41% dintre aceste fapte au fost comise pe timp de noapte, iar 42,3 %, pe timp de zi, în celelalte cazuri nefiind precizat momentul comiterii infracţiunii.
Principalele moduri de operare în cazul furturilor comise pe timp de noapte sunt efracţiile, respectiv prin: spargerea geamului, forţarea uşii de acces, forţarea sistemelor de închidere a uşilor/geamurilor (lacătelor, grilajelor, ramelor etc.). Pe timp de zi, principala cauză care favorizează furtul din societăţi comerciale, la nivelul Municipiul Brăila, rămâne neatenţia vânzătorilor.
Poliţiştii au mers la societăţile comerciale situate în zona străzii Şcolilor, B-dului Independenţei şi B-dului Dorobanţilor şi au discutat cu vânzătorii şi patronii de magazine referitor la măsurile de protecţie pe care aceştia trebuie să le respecte pentru nu deveni victime ale hoţilor.
Orice societate comercială reprezintă o investiţie pentru patron, dar şi un loc de muncă pentru angajat. Pe lângă faptul că magazinele/societăţile comerciale reprezintă un punct de atracţie pentru hoţi, toate eventualele deficienţe apar la depozitarea, manipularea şi paza obiectelor de valoare pot fi speculate de către infractori. Gradul de risc la care este expusă o societate comercială depinde de tipul produselor comercializate, de localizarea magazinului, de sistemul de pază şi protecţie, orarul de funcţionare, poziţionarea unor bunuri de valoare în vitrinele magazinelor etc.
Poliţiştii i-au sfătuit pe comercianţi să nu ţină bunuri de valoare în vitrine pe timpul nopţii, să nu păstreze banii din încasări la vedere, să asigure magazinul cu un sistem de alarmă viabil, să fie vigilenţi când le sunt solicitate produse de pe rafturile greu accesibile, să ofere produsele concomitent cu primirea banilor de la client, să asigure iluminatul corespunzător pe timp de noapte, când deservirea clienţilor se va face pe o fereastră special amenajată şi, nu în ultimul rând, să apeleze la serviciile unei firme de pază şi protecţie.
Totodată, oamenii au fost informaţi că montarea unor sisteme de protecţie şi alarmare sau desfăşurarea unor activităţi de pază fără licenţa, prevăzută de lege, constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare.
Campania de prevenire a furturilor din societăţile comerciale vizează transmiterea de informaţii cu privire la modul de conduită al vânzătorilor din societăţile comerciale, sporind astfel gradul de conştientizare a pericolului reprezentat de infracţionalitatea contra patrimoniului. Este foarte important ca angajaţii să cunoască regulile de bază ale meseriei de comerciant, modul de păstrare a valorilor monetare şi să manifeste vigilenţă în relaţiile cu clienţii.
În egală măsură, există deţinători de societăţi comerciale care ignoră cele mai elementare norme de protecţie a patrimoniului, putând deveni victime sigure.
Campania va continua în zona centrală a oraşului, în Cartierul Viziru şi în zona Gării CF- strada Apollo.(biroul de Presa al Politiei Braila)

 

Autor Mihai Vintilă 24 August 2010, 00:00 Fapt divers
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii

 

Publicitate