Alte victime ale infractiunilor de inselaciune prin telefon

De IPJ Braila 11 Septembrie 2013, 01:01 Fapt divers
Bine cunosuta metodă “accidentul” a funcţionat din nou, în ciuda intenselor eforturi de conştientizare a populaţiei, depuse de poliţiştii brăileni încă de la sfârşitul anului 2012. Încă două persoane din municipiul Brăila au fost înscrise, zilele trecute, pe lista celor păgubiţi în urma infracţiunilor de înşelăciune săvârşite prin intermediul telefonului.

Astfel, în data de 07.09.2013, o brăileancă de 59 de ani a fost sunată pe telefonul fix de un bărbat care s-a dat drept fiul său şi i-a comunicat că a accidentat grav un copil. Impresionată de lacrimile aşa-zisului fiu, femeia a acceptat să trimită suma de 2.000 lei, printr-un taximetrist, unui necunoscut care a pretins că este avocatul fiului său.

În urma discuţiei telefonice avute, ulterior, cu adevăratul fiu, care i-a infirmat implicarea în vreun eveniment rutier, femeia şi-a dat seama că a fost victima unei infracţiuni de înşelăciune şi a sesizat lucrătorii de poliţie.

Nici infractorii care se mulţumesc cu mai puţin şi solicită să le fie transmise coduri de reîncărcare electronică a cartelelor telefonice nu au mai puţin succes. Dovada este cazul unei brăilence care, tot în data de 07.09.2013, a trimis două coduri de reîncărcare, de câte 25 de euro, unei persoane care s-a dat drept nepotul său, i-a spus că se află în spital şi are nevoie de respectivele coduri pentru a lua legătura cu un prieten din străinătate de la care vrea să împrumute bani.

„Atenţie la înşelăciunile prin telefon!” - Este îndemnul adresat brăilenilor în cadrul campaniei de prevenire cu acelaşi nume, iniţiată de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Brăila şi care se va derula până în luna decembrie a acestui an.
 Acţiunile poliţiştilor au drept scop creşterea gradului de informare a cetăţenilor cu privire la modurile de operare folosite de infractori şi modalităţile de prevenire a înşelăciunilor prin telefon.
 
Pentru a nu cădea în plasa persoanelor care îşi sporesc veniturile profitând de buna-credinţă a semenilor, poliţiştii brăileni  vă recomandă:

- nu oferiţi date cu caracter personal (cod numeric personal, serie şi număr act de identitate, date despre copiii dumneavoastră) prin intermediul convorbirilor telefonice, unor persoane necunoscute, indiferent de calitatea invocată de acestea. Aceste date ar putea fi folosite, ulterior, de către infractori, pentru a vă convinge că sunt rudele dumneavoastră sau cunoscuţi ai acestora;
- nu vă lăsaţi impresionaţi de „suferinţa” din vocea celui care vă spune că a avut un accident şi cereţi-i cât mai multe detalii, din care să vă puteţi convinge de identitatea acestuia;
- dacă cel care vă sună pretinde că este o cunoştinţă a unei rude a dumneavoastră, care a avut un accident, pentru a verifica informaţia, sunaţi pe numărul de telefon pe care comunicaţi de obicei cu presupusa victimă. Dacă aceasta nu răspunde, sunaţi la poliţie, parchet sau spital, pentru a vă convinge că veştile primite sunt adevărate;
- nu acţionaţi precipitat, influenţaţi de urgenţa pe care o invocă cel care vă solicită bani sau coduri de reîncărcare a cartelelor telefonice. Cereţi timp pentru a putea face rost de suma solicitată şi, între timp, luaţi legătura cu o persoană de încredere, care, nefiind afectată emoţional, vă poate ajuta să analizaţi situaţia şi să luaţi decizia corectă;     
- înainte de a trimite orice sumă de bani, cereţi-i interlocutorului o întâlnire directă şi anunţaţi poliţia, pentru a vă acorda sprijin;
- dacă sunteţi contactat telefonic de o persoană care pretinde că este angajat al unei firme/ companii şi vă solicită, pentru diferite motive, bani sau coduri de reîncărcare, sunaţi la respectiva firmă şi verificaţi veridicitatea informaţiilor pe care aşa-zisul reprezentant vi le transmite;
- nu achitaţi niciodată în avans sume de bani pentru ridicarea unor premii; plata impozitelor sau a diferitelor taxe se realizează ulterior;
- nu trimiteţi coduri de reîncărcare electronică a cartelelor telefonice unor persoane pe care nu le cunoaşteţi, chiar dacă acestea pretind că sunt avocaţi, procurori, poliţişti;
- anunţaţi cât mai repede poliţia, apelând numărul unic 112, în cazul în care sunteţi victima unei astfel de înşelăciuni sau cineva a încercat să vă înşele.

 

Autor IPJ Braila 11 Septembrie 2013, 01:01 Fapt divers
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii

 

Publicitate