Un spațiu feroviar european unic
România, alături de alte 6 state membre (Bulgaria, Republica Cehă, Germania, Grecia, Letonia, Luxemburg),trebuie să transpună în legislația națională Directiva 2012/34/UE privind instituirea unui spațiu feroviar european unic.
Statele membre au avut obligația de lua măsurile necesare pentru a se conforma directivei până la 16 iunie 2015. La 22 iulie 2015, Comisia Europeană a trimis o scrisoare de punere în întârziere mai multor state membre. Până în prezent, cele șapte state membre menționate nu au comunicat Comisiei nici o măsură. Ele au două luni la dispoziție pentru a formula un răspuns; în caz contrar, Comisia poate sesiza Curtea de Justiție a UE cu privire la aceste cazuri.
Directiva reglementează deschiderea pieței în sectorul feroviar. Ea prevede normele de administrare a infrastructurii și a activităților de transport feroviar, criteriile pentru acordarea de licențe companiilor feroviare, precum și principiile și procedurile pentru stabilirea și colectarea tarifelor de utilizare a infrastructurii, alocarea capacităților de infrastructură și supravegherea reglementărilor.
Context
Pachetul lunar de decizii referitoare la acțiuni în constatarea neîndeplinirii obligațiilor de stat membru vizează diverse sectoare și domenii de politică ale UE. Deciziile au scopul de a asigura aplicarea corespunzătoare a legislației UE, în beneficiul cetățenilor și al companiilor.
Principalele decizii luate de Comisia Europeană în februarie includ 34 de avize motivate și 3 sesizări ale Curții de Justiție a Uniunii Europene. De asemenea, Comisia închide 108 de cazuri în care diferendele cu statele membre în cauză au fost soluționate fără a fi necesară continuarea procedurii.
Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.
Scrie un comentariu