Comisia Europeană investeste în decongestionarea spatiului aerian al Europei

De Alexandrina Iordache 11 Iulie 2013, 09:42 Euro
Comisia Europeană a anuntat o finantare nouă de 600 de milioane de euro pentru decongestionarea spatiului aerian al Europei. Comisia doreste să prevină o criză de capacitate, deoarece se preconizează o crestere cu 50 % a numărului de zboruri în următorii 10-20 de ani.

Obiectivul este de a dezvolta noua tehnologie necesară pentru a realiza Cerul unic european — proiectul ambitios menit să reformeze spatiul aerian al Europei, dublând capacitatea acestuia si reducând la jumătate costurile de management al traficului aerian.

Comisarul european pentru transporturi, Siim Kallas, a declarat: "Spatiul aerian si aeroporturile Europei riscă să ajungă la saturare. Dacă lăsăm lucrurile asa cum sunt, ne vom confrunta cu o congestionare puternică si cu haos în spațiul nostru aerian. La sol, aeroporturile vor fi atât de aglomerate încât 2 milioane de zboruri nu vor mai putea să decoleze sau să aterizeze.

Cresterea gradului de congestionare aduce cu sine un risc pentru sigurantă crescut, precum ai întârzieri ai costuri economice reale. Această finantare pentru cercetare este vitală ai reprezintă calea de acces spre tehnologia necesară pentru un spatiu aerian european mai curat, mai eficient ai adecvat secolului XXI.”

Ineficiența spatiului aerian fragmentat al Europei generează în fiecare an costuri suplimentare de aproape 5 miliarde EUR pentru companiile aeriene ai clientii acestora. La un zbor pe distantă medie se adaugă 42 km, astfel încât aeronava consumă mai mult combustibil, generează mai multe emisii, plăteate mai mult sub formă de taxe de utilizator costisitoare ai are întârzieri mai mari. Statele Unite controlează, cu costuri aproape înjumătățite, un spatiu aerian de aceleaai dimensiuni, dar cu un trafic mai intens.

Această cercetare este esentială pentru realizarea Cerului unic european, proiectul emblematic care vizează crearea unui spatiu aerian european unic — triplând capacitatea ai reducând la jumătate costurile de management al traficului aerian. Proiectul va continua să fie gestionat de întreprinderea comună pentru Programul de cercetare privind managementul traficului aerian în cerul unic european — al cărei mandat va fi prelungit pentru o perioadă suplimentară de 8 ani, până în 2024.

Activitatea de cercetare urmăreate să facă transportul aerian mai curat, mai ieftin si mai sigur. Noua finantare se va concentra pe:

- dezvoltarea de mijloace pentru a permite companiilor aeriene să zboare pe rutele lor preferate (si mai directe), utilizând tehnologii noi pentru schimbul de date între aer si sol;
- integrarea de noi tipuri de aeronave, cum ar fi vehiculele aeriene fără pilot, în sistemul de management al traficului aerian;
- optimizarea managementului traficului, în special la sol; de exemplu, pentru a face accesul la piste si ieșirea de pe piste mai eficiente si mai sigure în orice conditii meteorologice.

La proiect participă peste 2 500 de experti acoperind întreaga gamă de expertiză în ceea ce priveste managementul traficului aerian (ATM). Activitatea lor în ceea ce priveste cercetarea legată de un ATM coordonat va continua, la fel ca activitătile de dezvoltare si de validare, inclusiv demonstratiile pe scară largă.

Extinderea întreprinderii comune SESAR arată angajamentul ferm al Comisiei privind proiectul Cerului unic european (a se vedea IP 13/523) si recunoaste importanta rezultatelor care au fost obtinute până în prezent de întreprinderea comună SESAR.

Întreprinderea comună SESAR va continua să fie cofinantată de Eurocontrol si de industria aviatică. Cota UE de finantare pentru extindere, care se ridică la o sumă maximă de 600 de milioane de euro, va proveni din programul Orizont 2020, ca parte a noului cadru financiar multianual al UE. Această sumă face parte dintr-un buget total estimat de 1,6 miliarde EUR, care acoperă noul program de lucru al întreprinderii comune SESAR extinse. Cu titlu indicativ, acest buget va sprijini cercetarea ATM de explorare (6 %), cercetarea aplicată (47 %), dezvoltarea preindustrială (28 %) si proiectele demonstrative pe scară largă (9 %).

/sursa: Comisia Europeana

 

Autor Alexandrina Iordache 11 Iulie 2013, 09:42 Euro
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii

 

Publicitate