Subiecte

De Jenică Chiriac 03 Mai 2017, 08:22 Editorial

La nu știu ce olimpiade s-au formulat subiecte de factură, dacă nu aberantă, cel puțin prin încălcarea legislației în vigoare care desparte școala de politică.

Ce se poate spune, de exemplu, despre cerința de a formula un denunț? Să ne reamintim: câți oameni și-au găsit sfârșitul, în ultimul mare război, internați în lagăre de concentrare, torturați bestial, executați în camere de gazare pe baza unui denunț? Se dorește întoarcerea acelor vremuri? Trebuie obișnuiți copiii performanți cu o justiție care-și motivează deciziile, nu pe bază de probe materiale concludente, ci doar pe denunțuri (unele dintre ele calomnioase?!).

Alta și mai boacănă! Alți „isteți” de făuritori de subiecte, cel puțin controversate, dacă nu ilegale de-a dreptul, n-au stat mult pe gânduri, au cerut competitorilor să analizeze, să-și dea cu părerea despre conținutul nu știu cărei ordonanțe de guvern (?!).

Dacă încercăm să coroborăm cele de mai sus cu tendințele exprimate de a modifica programa analitică la Limba și literatura rămână, în sensul de a-i învăța pe elevi cum se interpretează un prospect de medicamente în locul dezvoltării dragului de lectură, cunoașterii operelor clasicilor noștri și a celor universali, avem, deja, tabloul complet a ceea ce se dorește să devină învățământul românesc.

Care învățământ?! Acela care a dat mari valori în literatură, știință și artă. Acela, furnizor de adevărați oameni de cultură.
Încotro, școala românească?

 

Autor Jenică Chiriac 03 Mai 2017, 08:22 Editorial
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii