Efectul crizei – creste cota de piata a masinilor cu un pret peste medie

De Cristian Orgonas 16 Ianuarie 2011, 21:43 Editorial
In 2010 au fost inmatriculate putin peste 4.000 de masini BMW, Audi si Mercedes, numar relativ egal cu cel din 2009, insa cu 54% sub nivelul din 2007, an in care piata auto atingea nivelul maxim. La o prima vedere scaderea este dramatica, insa in aceeasi perioada piata totala a scazut cu 70%, astfel incat cota de piata a acestor trei marci a crescut semnificativ pe parcursul anilor de criza.

In 2007, BMW, Audi si Mercedes inmatriculau 9.000 de masini, respectiv 2,9% din numarul total al inmatricularilor. In 2010, cota de piata a crescut la 4,4%, iar daca programul rabla nu ar fi existat, cota de piata ar fi urcat probabil la 6-7%.

In mod curios, cererea pentru masini scumpe a scazut mai putin decat cea pentru masini “populare”, ceea ce inseamna ca pe acest segment de cerere, criza a produs mai putine efecte negative.

Pe de alta parte, desi programul rabla a oferit posibilitatea obtinerii unor discounturi semnificative, de pana la 20% din pretul standard, inmatricularile Dacia au scazut cu 15%.

La nivel european, cota de piata cumulata a BMW, Audi si Mercedes este de 13,2%.


 

Autor Cristian Orgonas 16 Ianuarie 2011, 21:43 Editorial
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii

 

Publicitate