Fumigene electorale în pregătirea campaniei în pandemie

De Gabriela Popa 28 Iulie 2020, 18:54 Editorial

"Niciodată nu se spun mai multe minciuni decât în timpul războiului, după vânătoare și înainte de alegeri" spune marele om politic Otto Von Bismark.

Și câtă dreptate are!

În procesul de pregătire a alegerilor locale din septembrie, un rol extrem de important îl are campania electorală cu tot ceea ce presupune ea.

Comunicarea este cel mai important aspect în relația candidat - alegător.
Succesul unei campanii electorale, prin comunicarea sa, stă în două obiective obligatorii: să îi convingă pe oameni să îi aleagă pe candidații / partidul lor și să îi motiveze să meargă la vot.

Mesajele campaniei au rolul de a schimba sau de a întări o percepție a oamenilor cu scopul de a le influența comportamentul.

S-a demonstrat de-a lungul timpului că alegătorii, în general, nu votează în mod specific pentru politicile candidatului, ci mai degrabă votează în funcție de ceea ce gândesc ei despre candidat, valorile sale și felul în care îi privește sau îi tratează pe aceștia.

Scopul final al mesajelor este acela de a crea o legătură emoțională cu alegătorii, lucru valabil atât în mesajele realiste cât și în cele menite să creeze diversiuni electorale.

Mergând pe principiul "nici când e bine nu e bine" contracandidații lansează fumigene electorale cu scopul de a crea o imagine negativă, de multe ori inducând panica.

Ei bine, recent am auzit o astfel de fumigenă electorală lansată în multe localități din zona rurală din diverse județe care spune așa: nu îl votați pe primarul în funcție pentru că, după ce va câștiga, va alunga preotul din sat și va închide biserica că și așa e situația care e.

Să lansezi o asemenea fumigenă în zona rurală este destul de grav cu atât mai mult cu cât la țară, cum bine știm, relația dintre om și Biserică este mai strânsă ca la oraș. Mai grav este că unele locuri preoții nu infirmă aceste zvonuri, probabil pentru că fie nu au o relație bună cu primarul în funcție fie nu doresc să amplifice panica. În situația în care ne aflăm acum, când oamenii sunt extrem de creduli şi încă au mai rămas sechelele închiderii bisericilor din perioada stării de urgență, eu cred că e destul de gravă această tehnică de manipulare a maselor.

Specialiștii în marketing politic atrag atenția că mesajele negative despre contracandidați sau partidele acestora ar trebui să se concentreze mai puțin pe acțiunea propriu-zisă și mai mult pe consecințele negative ale acestora asupra oamenilor. Pot fi consecințe care deja s-au manifestat sau consecințe posibile în viitor deduse din comportamentul anterior al acestuia ( declarații sau poziționări care pot ilustra o probabilă acțiune în viitor).

Cu siguranță vom avea o campanie electorală extrem de interesantă şi care vine şi cu o noutate - exclusivitate în zona online, având în vedere situația actuală.

 

 

Autor Gabriela Popa 28 Iulie 2020, 18:54 Editorial
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii