Studiu Euromonitor 2012: românii pe penultimul loc la consumul de lapte

De A.Frangu 09 Februarie 2014, 10:46 Economie
Campania „Da, lapte!”, care urmareste cresterea nivelului de informare a consumatorilor despre alimentatia echilibrata si beneficiile consumului de lapte ambalat la carton, aflata la a patra editie, a fost initiata in anul 2011. Campania din acest an promoveaza importanta micului dejun si beneficiile consumului de lapte.

Românii ocupau penultimul loc din UE la consumul de lapte de vaca ambalat conform studiului Euromonitor 2012. Detalii in comunicatul de mai jos:

Campania „Da, lapte” initiata de Tetra Pak promoveaza beneficiile consumului de lapte si principiile alimentatiei echilibrate în contextul în care mai putin de jumatate din consumatorii români obisnuiesc sa ia micul dejun zilnic sau aproape zilnic

Conform studiului Euromonitor 2012, românii ocupa penultimul loc din Uniunea Europeana la consumul de lapte de vaca ambalat, cu numai 32 de ml de lapte pe zi de persoana, desi specialistii recomanda cel putin o cana de lapte pe zi. În acest clasament, România este urmata doar de Bulgaria, cu un consum de  aproximativ 23 de ml de lapte ambalat/zi de persoana...

"Din pacate, ne-am pierdut bunul obicei de a consuma lapte zilnic; studiul Euromonitor despre consumul de lapte de vaca ambalat ne arata ca România continua sa fie printre ultimele tari europene, cu un consum de 12 ori mai mic decât Irlanda, tara cu cel mai mare consum din Uniunea
Europeana.

Ne bucuram ca în campania “Da, lapte”, aflata la cea de-a 4-a editie, continuam sa avem sustinerea specialistilor, formatorilor de opinie si pasionatilor de gastronomie pentru a vorbi despre alegeri alimentare, placeri culinare, despre cum sa ne asiguram starea de bine si sa ne bucuram din plin de fiecare zi”, declara Cristina Dumitru, Communication Manager SEE, Tetra Pak South Eastern Europe.

Specialistii sustin ca laptele nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica, fiecarei persoane fiindu-i recomandat doua-trei portii de lapte si derivate[i] pe zi, o portie de lapte însemnând o cana de lapte.

“Laptele reprezinta si o modalitate de hidratare a organismului, datorita continutului important în apa. Alaturi de alte lichide, poate acoperi necesarul zilnic, atât la copii, cât si la adulti. Pentru persoanele active, la care necesarul de apa, proteine si minerale este mai mare decât la cei sedentari, laptele este o cale de a sustine efortul fizic si refacerea organismului dupa efort. Chiar daca putem obtine proteine, calciu si vitamina D si din alte surse alimentare sau din suplimente nutritive, laptele are avantajul ca ne ofera acesti nutrienti în doze suficiente pentru a mentine o stare buna de sanatate, a ne întari sistemul imunitar, iar pentru copii reprezinta un aliment esential pentru buna lor dezvoltare. Dintre toate mineralele continute în organismul nostru, calciul este cel mai bine reprezentat din punct de vedere cantitativ si este nevoie sa existe în mod curent în alimentatia noastra; el are roluri fiziologice multiple, iar carenta de calciu pune probleme serioase pentru sanatate. Laptele reprezinta una dintre cele mai bune surse de calciu”, ne recomanda dr. Serban Damian, nutririonist sportiv acreditat CIO.

Campania „Da, lapte” se afla la a patra editie. În editia din acest an, campania promoveaza importanta micului dejun, în contextul în care, conform unui studiu[ii] comandat de Tetra Pak si realizat de 360 insights în rândul consumatorilor urbani, numai 48% dintre români iau micul dejun zilnic sau aproape zilnic, 43% dintre acestia acasa, iar dintre acestia persoanele active au cele mai mici procente (38% dintre cei de 18-24 de ani si 39% dintre cei de 25-34 de ani); în schimb, procentele cresc în rândul consumatorilor maturi si vârstnici (53% dintre cei de 45-54 de ani, 72% dintre cei de 55-64 de ani). Obiceiul de a lua micul dejun nu este influentat de existenta unui copil în familie, deoarece doar 50% dintre cei care iau micul dejun frecvent (zilnic sau aproape zilnic) au copii.


 

Autor A.Frangu 09 Februarie 2014, 10:46 Economie
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii

 

Publicitate