Anca Boagiu: Transformăm Dunărea într-o arteră de transport care uneşte România şi Bulgaria

De AmosNews 12 Octombrie 2011, 22:36 Economie
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu a avut, Miercuri, o întrevedere cu omologul bulgar, Ivaylo Moskovski, Ministrul Transporturilor şi Tehnologiei Informaţionale şi Comunicaţiilor de la Sofia, în marja şedinţei comune de guvern organizată de cele două executive la Bucureşti.

Discuțiile au privit cu precădere situația actuală a cooperării bilaterale în interconectarea rețelelor de transport, precum și stadiul curent al construcției punctelor de trecere a Dunării. Au fost adresate și cooperarea în domeniul aeroportuar și al parteneriatelor public-privat.

Cei doi miniștri au trecut în revistă calendarul construcției podului Calafat-Vidin și mecanismele instituționale de operare mixtă a acestuia, odată ce va fi finalizat. Doamna Boagiu a subliniat importanța aducerii la îndeplinire de către antreprenorul care execută lucrările pe partea bulgară, a obligaţiilor contractuale într-un calendar asumat și realist. România va acţiona pentru recuperarea prejudiciilor cauzate de întârzierile constructorului de pe partea bulgară.

„În momentul de faţă, noi trebuie să intrăm în conservare cu lucrările noastre, aşteptând finalizarea infrastructurii pe partea bulgară. Conform calculelor noastre dacă antreprenorul care execută lucrările pe partea bulgară le  va finaliza după luna iunie a anului viitor, noi vom avea doar cheltuieli de conservare care pot urca până la 11 milioane de euro. Mai important este însă că acest proiect este finanţat din fonduri de pre-aderare şi extensia expiră în decembrie 2012, când tot obiectivul trebuie finalizat, altfel riscăm corecţii financiare de la UE. ”
Anca Boagiu a remarcat, în același context, importanța creării de puncte multiple de traversare a Dunării în vederea reducerii fluxurilor de transport curente, subliniind nevoia aducerii la zi și a repunerii în funcțiune a liniei de RO/RO Călărași-Silistra.

Alte subiecte abordate  pe durata întrevederii au inclus oportunitatea amendării cadrului legislativ referitor la cooperarea în situații de urgență precum cea creată de scăderea drastică a nivelului apelor Dunării, precum și cadrul legal existent în cele două țări pentru dezvoltarea de parteneriate public-privat.

” Căutăm soluții pentru a face Dunărea o arteră care să ne unească, și nu una care să ne despartă, și numărul proiectelor comune este deja proporțional cu importanța arterei de transport a UE pe care România și Bulgaria o reprezintă. Suntem împreună ancora Uniunii în regiune; avem ambiția de a deveni și ancora de transport și poarta estică a UE. Chiar dacă efectele crizei economice financiare au un impact și asupra finanțării investițiilor transfrontaliere în domeniul transporturilor, continuăm demersurile de creare de proiecte de infrastructură care să facă economiile noastre mai integrate și mai competitive. Mai mult am discutat şi despre următorul cadru financiar multianual al UE pentru perioada 2014-2020 şi alocările prevăzute pentru infrastructură astfel încât să avem poziţii comune la Bruxelles”, a declarat ministrul Anca Boagiu.

 

Autor AmosNews 12 Octombrie 2011, 22:36 Economie
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii

 

Publicitate