Obtinerea certificatului digital calificat pentru transmiterea on-line a declaratiilor fiscale

De Redactia 23 Aprilie 2011, 07:28 Economia Brailei
Directia Generala a Finantelor Publice judet Braila reaminteste agentilor economici ca certificatul digital calificat pentru semnatura electronica se obtine de la unul din cei 3 furnizori de servicii de certificare acreditati în conditiile Legii nr.455/2001 privind semnatura electronica.

Lista furnizorilor se gaseste pe site-ul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, www.mcsi.ro, sectiunea Registrul furnizorilor de servicii de certificare, sau pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, sectiunea Informatii depunere declaratii.
În ordine alfabetica, furnizorii sunt urmatorii :
- CERT SIGN S.R.L. - www.certsign.ro
- DIGI SIGN S.A. - www.digisign.ro
- TRANS SPED S.R.L.- www.transsped.ro

Important ! Este necesara instalarea programului Adobe Reader 8.2.Cu un singur certificat se pot semna declaratiile fiscale pentru mai multi contribuabili, în cazul în care exista împuternicirea lor în acest sens.În cazul în care o firma de contabilitate doreste sa foloseasca mai multi angajati pentru semnarea electronica a declaratiilor fiscale, pentru fiecare angajat se solicita un certificat digital pe o adresa proprie de e-mail, nu pe adresa unica a firmei.

Pentru siguranta transmiterii datelor, certificatul digital calificat obtinut trebuie sa fie confirmat de firma care l-a eliberat.Pentru aceasta, se descarca în calculatorul de pe care se transmit declaratiile documentul de confirmare de pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la
Directia Generala a Finantelor Publice a jude
ului Braila
Str. Delfinului Nr.1, Braila
Tel: +0239619900,
Fax: +0239619992
e-mail: admin.brbrjudx01.br@mfinante.ro
adresa www.anaf.ro, categoria Asistenta Contribuabili, modulul Toate formularele cu explicatii, la adresa http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf

Se completeaza documentul de confirmare doar în partea de sus si se aplica semnatura digitala în casuta “Semnatura utilizator”.Nu se semneaza si în locul autoritatii de certificare.Documentul de confirmare se transmite prin e-mail la firma care a eliberat certificatul digital.Aceasta va verifica datele înscrise în formular, va aplica semnatura electronica în casuta “Semnatura autoritate de certificare”, dupa care îl va înapoia pe adresa de e-mail a titularului certificatului.Documentul de confirmare semnat, atât de titularul certificatului, cât si de autoritatea de certificare, va fi utilizat pentru înregistrarea în sistemul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, sectiunea “Declaratii electronice, înregistrare certificate calificate” . Aplicatia preluata de la furnizorul de certificate digitale calificate trebuie sa fie instalata pe discul calculatorului de pe care urmeaza a fi transmise on-line declaratiile fiscale.

ATENTIE! Începând cu data de 1 iulie 2011, Declaratia 112 se va depune numai on-line. Astfel, invitam contribuabilii care înca nu au obtinut certificatul digital calificat pentru semnatura electronica sa urgenteze obtinerea acestuia si sa procedeze la depunerea on-line a declaratiilor fiscale.


 

Autor Redactia 23 Aprilie 2011, 07:28 Economia Brailei
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii

 

Publicitate