Vernisajul expozitiei IMOR(T)ALEZIUNI la Centrul Cultural Nicapetre

De Alexandrina Iordache 17 Aprilie 2014, 06:51 Cultura Brailei
Joi, 17 aprilie 2014, ora 17,00 la Centrul Cultural Nicapetre din Braila, strada Belvedere nr. 1, are loc deschiderea expozitiei de sculptura, pictura si fotografie IMOR(T)ALEZIUNI. Expun: artistul vizual Traian Tamuris si fotograful Cernica Nistor Dragos aka d()do.

„Aici sunt LEZIUNI reprezentate în limbaj volumetric, ordonate dupa trasee geodezice, echidistante formei concrete. Dublez prin palpare si gând pentru a obtine o alta forma, aidoma originalului. Copia se materializeaza cu precept de unic. Este dublura oricând gata de a fi original. Pe aceasta dublura originala orice interventie este originala, dar aparitia secunda o reduce la statutul de copie. Sculptez în pozitivul copie. Acest secund îmbracat în unicitate este coaja oului genezei unei alte copii originale. În acest invelis va salaslui bustul în forma metalica: o alta copie a originalului din ipsos care e copie a pamântului. Pe forma metalica aplic inciziile finale – semne ferme –, culoarea si patina. Pictez sculptura.
Primul gând a fost copiat de atâtea ori, obtinând un original. Este un act IMORAL, dar tehnic necesar. Fluid transpus în fluid, IMORTAL” precizeaza Traian Tamuris.

Cernica Nistor Dragos: „Deunazi am observat ca timpul s-a pus pe trecut. Am luat trecutul si l-am asezat peste timp… în fata timpului. În acest fel, oricât ar încerca timpul sa treaca, îmi va împinge trecutul înainte, în viitor, proiectându-ma în atemporalitate. Numai ca totul se petrece în propria-mi existenta, în propria viata care este limitata… de unde se poate trage concluzia ca si atemporalitatea mea este limitata. Am hotarât astfel sa profit de atemporalitatea  propriei vieti. Cum? Imortalizând-o. Asa au aparut ele, photografiile.
O photografie delimiteaza timpul, e parte din timp, e viata; începe cu ideea, continua cu reglarea parametrilor aparatului, urmeaza încadrarea, momentul exploziei creatoare a apasarii declansatorului si, în final, aparitia incipienta a photografiei, odata cu crearea delimitarii temporale care poate fi vazuta ca o leziune a timpului. Aceasta lezare limitata a timpului are caracter imoral.  Este o palma data trecerii timpului prin indecenta ideii de a-l leza. Deci, o photografie este imorala prin însasi natura ei...si nu numai…”

 

Autor Alexandrina Iordache 17 Aprilie 2014, 06:51 Cultura Brailei
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii