Alexandru Pitigoi, lider dupa prima zi din Danube Delta Rally 2017

De Frimu Ghinea 01 Iulie 2017, 07:42 Auto

Alexandru Pitigoi conduce in clasamentul Danube Delta Rally, dupa primele trei probe ale intrecerii, cu un avans consistent, de 41 de secunde in fata lui Vali Porcisteanu, in timp ce Sebastian Barbu este al treilea, dupa un debut de raliu cu mici probleme tehnice.

Alexandru Pitigoi si al sau Porsche 911 GT3 ocupa prima pozitie la capatul celor trei probe speciale care au alcatuit ziua intai din Danube Delta Rally, in intrecerea contand pentru Campionatul International de Raliuri. Pilotul bucurestean a transformat in secunde pretioase viteza maxima superioara a masinii sale, inscrisa la clasa RGT, castigand primele doua probe, astfel ca duce in ziua secunda un avans de 41 de secunde in fata celui mai apropiat urmaritor. "Pentru noi a fost o zi placuta, dar poate putin cam scurta. Probele de azi au fost foarte rapide, pe alocuri poate prea rapide, un lucru pe care il stiam de la recunoasteri, dar cu toate astea tot am fost putin surprinsi. Am rulat de multe ori aproape sau chiar la viteza maxima, undeva la 225-230 km/h" a spus Pitigoi.


Alexandru Pitigoi/Vlad Terzi - Porsche 911 GT3

Vali Porcisteanu ocupa pozitia secunda, la comenzile unui Mitsubishi Lancer Evo IX, dupa o zi care s-a incheiat cu mici probleme. "Pe proba Jurilovca a inceput sa patineze ambreiajul putin, cred ca avem o scurgere de ulei la cutia de viteze" a explicat el. "In rest, totul a mers bine, ne simtim excelent, ca de obicei, la Tulcea si sper sa ajungem cu bine la sosire."

Pozitia a treia este ocupata de Sebastian Barbu, cel care alearga cu un Ford Fiesta R5. Nici pentru el debutul de raliu nu a fost lipsit de probleme, cele peste 35 de grade din atmosfera resimtindu-se la motorul masinii sale, al carui calculator a inregistrat o sumedenie de erori electronice. "O zi interesanta, insa care a inceput cu mici probleme tehnice pentru noi a spus Barbu. Masina se supraincalzeste si apar tot felul de erori, iar pe prima proba motorul s-a oprit si am pierdut mai bine de 20 de secunde pana am reusit sa repornim. Pe parcurs problema pare ca s-a rezolvat si am inceput sa recuperam, am ajuns cu bine la final de zi si asta e important."

Edwin Keleti nu a reusit sa se bucure de Ford-ul Escort Mk2 cu care a luat startul, singurii kilometri contra cronometru parcursi de clujean in acest raliu ramanand cei de la shakedown, dupa ce a fost nevoit sa abandoneze la scurt timp dupa startul in prima proba, cu probleme tehnice.

Masinile istorice, care se intrec la regularitate, au avut astazi acelasi parcurs cu cele moderne, de competitie, incheind ziua cu excursia in Portul Jurilovca, unde a fost organizata o regrupare si un ospat cu mancaruri traditionale din zona. Ziua secunda va avea insa un program diferit pentru cele doua categorii, cu modernele alergand de doua ori specialele Posta si Luncavita, la Vest de Tulcea, in timp ce istoricele se deplaseaza catre Sud-Est, mergand pana la Dunavatu de Jos. Cele doua categorii se reunesc pentru superspeciala din centrul Tulcei, care incheie raliul.

 

Autor Frimu Ghinea 01 Iulie 2017, 07:42 Auto
Scrie un comentariu

Comentarii

Nu exista inca comentarii!

Nu exista inca comentarii, dar poti fi primul care comenteaza acest articol.

Scrie un comentariu
Vezi toate comentariile

Scrie un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.
Campurile marcate cu * sunt obligatorii